https://didshahr.ir/8109

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر از بهره برداری سنگ فرش شهریئری مشگین شهر خبر داد و گفت: با تبلیغات گسترده شهریئری به عنوان تنها پایگاه ملی استان معرفی شده و یکی از مقاصد سفر گردشگران استان است.

 

ایمانعلی ایمانی

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، ایمانعلی ایمانی گفت: بهسازی مسیر دسترسی با هدف جذب و ماندگاری گردشگران انجام شده است.

وی افزود: از ردیف اعتبارات استانی دو میلیارد ریال برای سنگ فرش مسیر هزینه شده و داخل روستای پیرازمیان امسال از طریق بنیاد مسکن عملیات بهسازی مسیر انجام می شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر اضافه کرد: سرویس بهداشتی و نمازخانه پایگاه ملی محوطه باستانی شهر یئری با اعتبار دو و نیم میلیارد ریال از ردیف اعتبارات ملی با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال تکمیل و بهره برداری است.

ایمانی پوشش سازه فلزی محل معبد محوطه باستانی شهر یئری با اعتبار ده میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: پایگاه ملی محوطه باستانی شهریئری با چهارصد هکتار وسعت، مصطبه ای شکل محل استقرار جوامعی با شیوه معیشتی نیمه کوچ نشینی بوده است.

شهریئری مشگین شهر پایگاه ملی استان اردبیل

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر گفت: آثار این محوطه از دوره مفرغ متاخر و آهن قدیم با ساخت معبدی اولیه آغاز شده و در عصر آهن میانی با ساخت قلعه استحکامات و گورستانی وسیع در کنار معبدی با ۵۳۷ سنگ افراشت انسان ریخت به اوج رونق رسیده است.

ایمانی تاکید کرد: با تبلیغات گسترده شهریئری به عنوان تنها پایگاه ملی استان معرفی شده و یکی از مقاصد سفر گردشگران استان است.


گردشگری استان اردبیل | گردشگری مشگین شهر | شهر یئری | ایمانعلی ایمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.