https://didshahr.ir/8125

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با پیگیری های اخیر و قول مساعد وزارت مبنی بر تزریق منابع مالی جدید، پروژه مهم سد عمارت با سرعت تکمیل و به نتیجه خواهد رسید.

 

اصغر سلیمانزاده

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)،  مهندس اصغر سلیمان زاده تصریح کرد: این سد از زمان تخصیص منابع مالی از صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۴ جان تازه ای گرفت و سرعت عملیات اجرایی در سد چندین برابر شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۳ درصدی این پروژه تصریح کرد: تاکنون برای ساخت این سد بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

پروژه مهم سد عمارت تحول بزرگی در منطقه ایجاد خواهد کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اینکه سد عمارت بزرگترین سد استان اردبیل می باشد عنوان کرد: این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب و به ارتفاع ۱۰۶ متر از پی در دست احداث است.

مهندس سلیمان زاده با اشاره به اینکه اشتغالزایی و کاهش مهاجرت از اهداف اصلی این پروژه می باشد، تصریح کرد: تامین آب شرب مردم منطقه و توسعه و بهبود کشاورزی ۱۲ هزار هکتار از اراضی منطقه از دیگر اهداف مهم این طرح می باشد.

وی با بیان اینکه احداث این سد تحول بزرگی در منطقه ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: با پیگیری های اخیر و قول مساعد وزارت مبنی بر تزریق منابع مالی جدید، پروژه مهم سد عمارت با سرعت تکمیل و به نتیجه خواهد رسید.

برج آبگیر بروی سد عمارت ایجاد می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اهم فعالیت های جانبی اجرایی در سد بیان داشت: احداث جاده دسترسی به سد به طول ۱۸ کیلومتر، حفاری و تزریق به طول حدود ۱۱۰ کیلومتر و اتمام حفاری سرریز و بتن ریزی با پیشرفت ۹۰ درصد از دیگر اقدامات انجام گرفته در این پروژه می باشد.

مهندس سلیمان زاده، احداث برج آبگیر سد عمارت همزمان با عملیات اجرایی سد را از دیگر اقدامات اجرایی مهم عنوان کرد و گفت: سد عمارت از جمله معدود سدهای در حال ساخت کشور است که عملیات برج آبگیر آن نیز همزمان با احداث سد در دست ساخت می باشد.

وی آب را از حیاتی ترین نیازهای اساسی مردم عنوان کرد و گفت: مردم منطقه گرمی در حال حاضر از مشکلات کمبود آب رنج می برند که امیدواریم با به نتیجه رسیدن پروژه های سدسازی در شهرستان، این مشکلات مرتفع گردد.


گردشگری استان اردبیل | اخبار گرمی | آب منطقه ای استان اردبیل | اصغر سلیمانزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.