https://didshahr.ir/9949

استان اردبیل در حوزه‌های مختلف می تواند به گردشگران خدمات ارائه کند، به‌ ویژه با برنامه ی گسترده ای که دارد می تواند بعنوان مقصد گردشگری سلامت کشورهای عربی باشد.

 

توریست گردشگر

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: این استان آماده پذیرش گردشگران سلامت کشورهای عربی به ویژه عمان است.

نادر فلاحی با اعلام این خبر تصریح کرد: پیرو سفر وزیر میراث فرهنگی به کشور عمان این کشور به عنوان یکی از مبادی جدید ورود گردشگران خارجی به ایران و اردبیل انتخاب شد.

وی اظهار داشت: اردبیل یکی از استان‌های مرزی و از مقاصد سفر گردشگران خارجی است که با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات موجود در نظر داریم این استان را به عنوان مقصد سفر گردشگران خارجی تعریف کنیم.

برنامه ای گسترده ای در حوزه گردشگری سلامت داریم

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: این استان می‌تواند در حوزه‌های مختلف به گردشگران خدمات ارائه کند که به‌ ویژه در حوزه گردشگری سلامت برنامه گسترده‌ای جهت معرفی استان در سطح بین‌الملل داریم.

فلاحی تصریح کرد: با این وجود حضور گردشگران خارجی نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌ها به‌ ویژه در بحث حمل و نقل است و به همین دلیل راه‌اندازی خط پروازی مسقط- اردبیل با استاندار اردبیل مطرح می‌شود.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل علاوه بر این در نظر داریم با مراکز گردشگری کشور عمان به منظور هدایت گردشگران به ایران و اردبیل مذاکره کنیم.

وی با اشاره به ضرورت معرفی قابلیت‌های گردشگری استان به‌ ویژه در بخش گردشگری سلامت در کشور عمان، تصریح کرد: با توجه به طرح جاذبه‌های استان از سوی وزیر میراث فرهنگی در سفر به عمان می‌توان برنامه‌های کوتاه و بلند مدتی جهت جذب گردشگران عملیاتی کرد.

دستگاه های اجرایی در تبلیغ جاذبه ها اردبیل مشارکت کنند

فلاحی با اشاره به فرابخشی بودن گردشگری خواستار مشارکت دستگاه‌ های اجرایی در تولید محتوا و تبلیغ جاذبه‌ها تاکید کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: در جذب گردشگران خارجی محور شمال غرب کشور از امکانات کم‌نظیری برخوردار است.

وی افزود: استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل می‌توانند تعامل مطلوبی برقرار کرده و نسبت به رونق این محور برای سفر گردشگران خارجی اقدام کنند.


گردشگری استان اردبیل | گردشگری سلامت استان اردبیل | گردشگران خارجی | گردشگری اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.