نگهداری جاده‌ها وظیفه اصلی حمل و نقل جاده‌ای استان

W W W . D I D S H A H R . I R

به گزارش دیدشهر، علی رحمتی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 38 دوربین سامانه نظارتی و تصویری در جاده‌های اردبیل نصب شده و24 دوربین ثبت سرعت‌سنجی نیز نصب شده و برنامه‌ریزی برای افزایش این دوربین‌ها مبنای کار قرار گرقته است.

وی با اشاره به این که از اولویت‌های اساسی حمل و نقل جاده‌ای استان نگهداری جاده‌ها است گفت: در این زمینه اقدامات خوبی از قبیل روشنایی و نصب گاردریل و خط کشی انجام یافته و این طرح‌ها با جدیت ادامه دارد.

جاده-آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: 156 کیلومتر از جاده‌های استان به سیستم روشنایی مجهز شده که از این نظر اردبیل جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود و برنامه‌ریزی برای ایجاد سیستم روشنایی ادامه دارد.

رحمتی ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری نیز گفت: مراسمات مختلفی همزمان با هفته راهداری برگزار می‌شود و جلسه‌ راهداران در دفتر امام جمعه اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

وی از فعالیت 87 شرکت حمل و نقل در اردبیل خبر داد و گفت: 84 شرکت از این تعداد فعال هستند و تعداد رانندگان حمل و نقل کالا نیز 11 هزار و 704 نفر در اردبیل است.

تعمیر واحداث جاده

مدیر کل راهداری وحمل و نقل استان اردبیل با بیان این که میانگین عمر ناوگان 21 سال است افزود: بار ارسال شده از استان نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

رحمتی از توزیع 6 هزار و 500 حلقه لاستیک در اردبیل خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای توزیع لاستیک‌های ثبت نام شده ادامه دارد.

وی بیان کرد: 9 هزار و 250 کلاه ایمنی به صورت رایگان در مناطق حادثه‌خیر توزیع شده و تشکیل کلاس‌های آموزشی در مناطق روستایی مبنای کار قرار گرفته و هر سال در 30 مدرسه برای آگاهی مردم برگزار می‌شود.

کارخانه لاستیک

مدیر کل راهداری وحمل ونقل استان اردبیل از خط کشی راه‌های اصلی و فرعی خبر داد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام یافته و در حوزه خط کشی نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی داشتیم و بیش از یک هزار کیلومتر تجدید خط کشی در راه‌های استان انجام یافته است.

رحمتی گفت: حذف نقاط حادثه‌خیز اولویت اساسی است و 105 نقطه حادثه خیز استان به 25 مورد رسیده است و 15 هزار تن نمک در انبارهای راهدارخانه اردبیل ذخیره شده تا در مواقع مورد نیاز برای نمک‌پاشی مورد استفاده قرار گیرد.

وی از آمادگی اکیپ راهداری استان برای خدمات‌رسانی در جاده‌های استان خبر داد و افزود: 250 دستگاه ناوگان و 120 اکیپ و 458 مورد در 12 راهدارخانه ثابت و سیار ارائه خدمات انجام داده می‌شود.


شماره خبر : 2145 - دوشنبه 26 آذر 1397 ساعت 12:34:20
1400 copyright.