بهره مندی 27 درصدی روستاهای گرمی از شبکه تلفن همراه

W W W . D I D S H A H R . I R

به گزارش دیدشهر، بهروز رزمی در جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه آی.سی.تی در شهرستان گرمی اظهار داشت: تحت پوشش تلفن همراه قرار دادن روستاها یکی از اولویت‌ها بوده که در همین راستا برنامه‌ریزی شده تا 86 روستا در سطح استان از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در سفر اخیری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان داشت مقرر شد تا 35 روستای استان تحت پوشش تلفن همراه قرار گیرد که پس از رایزنی‌های انجام شده این تعداد روستا به 86 روستا افزایش یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان اینکه 27 درصد این روستاها در شهرستان گرمی واقع است، گفت: در حال حاضر 23 روستای شهرستان گرمی تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند و در آینده‌ای نزدیک در کنار افزایش این تعداد روستا زمینه برای ارتقای نسل تلفن همراه فراهم می‌شود.

رزمی از برنامه‌ریزی برای افزایش شاخص‌های ارتباطی این شهرستان خبر داد و افزود: در زمینه اینترنت پرسرعت روستایی نیز تعداد روستاهای مشمول فاز دو اینترنت از 400 روستا به 528 روستا افزایش یافته که از این تعداد نیز 141 روستا در شهرستان گرمی واقع است.

وی در مورد اقدامات انجام شده در راستای توسعه فناوری اطلاعات در اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر زمینه برای فعالیت هر چه بیشتر در این حوزه فراهم است و برگزاری نشست‌های تخصصی اشتغال نیز در زمینه شناساندن ظرفیت‌های فضای مجازی و افزایش انگیزه برای گرایش جوانان به کسب و کارهای حوزه آی.سی.تی موثر بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل توسعه اشتغال در بخش آی.سی.تی را ضروری دانست و اظهار کرد: در راستای توسعه اشتغال در این حوزه در سطح استان اقدامات گسترده‌ای انجام شده که شاهد تداوم این اقدامات خواهیم بود.


شماره خبر : 2638 - دوشنبه 24 دی 1397 ساعت 14:11:35
1400 copyright.