تولید برق ۳ برابر ظرفیت مصرف در استان اردبیل

W W W . D I D S H A H R . I R

 

حسن محمدی

 

به گزارش دیدشهر، مهندس محمدی افزود در استان ۳ برابر ظرفیت مصرف، برق تولید می شود ولی در فصل تابستان نیاز به مدیریت مصرف برق می باشد زیرا این بحث ، موردی فرا استانی می باشد.

وی افزود : همگرایی ملی مسئولیت ما را سنگین تر می کند در سال جاری ۱۴ هفته از نظر تامین برق بحرانی است و نیاز به یاری و همکاری صنعتگران می باشیم و در هفته های ۱۲ الی ۲۱ این مسئله حادتر می باشد و نیاز است تا عرضه و تقاضا یعنی تولید و مصرف توازن داشته باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق عنوان کرد: برق زیر ساخت ، زیر ساختها می باشد و اگر خاموشی در زیر بنایی ترین زیر ساخت به وجود بیاید حساسیت بیشتری به دنبال خواهد داشت.

مهندس محمدی گفت : ۱ درصد مشترکین استان مشترکین صنعتی می باشد و این یک درصد صنایع نزدیک به ۲۳% کل مصرف استان را شامل می شود و این مایه امیدواری است که برقی که تولید می شود به سوی تولید و ارزش افزوده برود.

وی عنوان کرد : در سال ۹۷ در شهرک های صنعتی استان خاموشی نداشتیم و با ۶۸ واحد صنعتی تفاهم نامه انعقاد و مبلغی بالغ بر هفت میلیارد ریال به این واحدها تخفیف اعمال شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خواستار این شد که در راستای مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی های تابستان واحد های صنعتی همکاری های لازم را جهت عقد تفاهم نامه با شرکت توزیع نیروی برق استان داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ، از چالش های اقتصادی به عنوان مهمترین حربه دشمنان در این برهه حساس یاد کرده و مصرف صحیح انرژی برق را در این زمان دارای اهمیت زیادی دانست.

وی خواستار پرداخت به موقع بدهی های مصرف برق واحدهای تولیدی و صنعتی شده و افزود : اگر این بدهی ها پرداخت نشود درآمد ها تامین نشده و دولت در اجرای سیاستها با مشکل مواجه خواهد شد.

مهندس عزیزی در ادامه سخنان خود گفت : با توجه به اینکه سرمایه گذاری برای تولید انرژی پر هزینه است لازم است که واحد های تولیدی و صنایع در ایام پر مصرف جهت عقد تفاهم نامه با شرکت توزیع نیروی برق استان اقدام نمایند.

در ادامه مهندس حسن پور سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین و مهندس یوسف یوسفی به تشریح برنامه های پاسخگویی بار در قالب ضوابط اجرایی ، فرمهای تفاهم نامه ، جداول تخفیف و تشویق های وزارت نیرو برای کاهش مصرف و راهکارهای عملی برای مصارف صنعتی پرداختند.


شماره خبر : 4414 - دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 ساعت 11:41:41
1400 copyright.