به صدا درآمدن زنگ خطر بحران آب در دشت اردبیل

W W W . D I D S H A H R . I R

خشکسالی

به گزارش دیدشهر، باید حفظ منابع آبی و جلوگیری از دخل و تصرف حریم رودخانه‌ها به عنوان یک اولویت اساسی مبنای کار قرار داده شود چرا که هم‌اکنون زنگ خطر بحران آب در دشت اردبیل به صدا درآمده و غفلت و بی‌توجهی عامل اصلی این مشکلات است.

بیشتر برداشت بی رویه و حفر چاه در روستاها اتفاق می افتد که در این راستا انتظار می‌رود دهیاران با حساسیت ویژه دنبال این مسئله باشند و طوری نباشد که بابی‌توجهی و غفلت منابع آبی هدر رود و نتوانیم آن طور که باید و شاید از منابع آبی صیانت کنیم.

بی‌شک با مشارکت دهیاران می‌توانیم صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها را محق کنیم و همکاری باید به گونه‌ای باشد تخلفات احتمالی اطلاع‌رسانی شود تا از هر گونه اقدام تخلف وار در این زمینه جلوگیری به عمل آید.

متاسفانه عدم رعایت قوانین مربوط به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه سبب تشدید خسارت سیل شده و علاوه بر آن اجرای طرح هادی روستایی و ساماندهی روستاها نیز با مشکل مواجه شده‌اند که باید در این زمینه برای جلوگیری از تشدید خسارت‌ها برنامه‌ریزی اساسی داشته باشیم.

هم‌اکنون برداشت غیرفنی شن و ماسه توسط روستاییان از حریم و بستر رودخانه‌ها در استان نیز از برنامه‌هایی است که به منظور جلوگیری از انجام اقدامات خسارت بار مبنای کار قرار گرفته و سبب به وجود آمدن وضعیت نامطلوب در این مسیرها شده است که باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام داده شود.


شماره خبر : 686 - جمعه 27 آبان 1401 ساعت 15:17:05
1400 copyright.