https://didshahr.ir/10061

در بخش مدیریت بحران و حوزه عمرانی با توجه به زنگ خطرهای استان اردبیل سازمان پدافند غیرعامل باید فراتر از یک وزارتخانه عمل کند.

 

مسعود امامی یگانه

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، سرپرست فرمانداری اردبیل گفت: تمام پروژه‌های اجرایی و عملیاتی باید از پیوست پدافند غیرعامل برخوردار باشند تا به شکل جامع تهدیدها و ترفندهای احتمالی خنثی شود.

مسعود امامی اظهار کرد: با توجه به سابقه مسئولیت در بخش مدیریت بحران و حوزه عمرانی به نظر می‌رسد سازمان پدافند غیرعامل باید فراتر از یک ساختار ساده اداری در سطح یک وزارتخانه فعالیت داشته باشد.

وی ادامه داد: همه مجموعه‌های مرتبط نظیر مدیریت بحران، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها به عنوان زیرمجموعه آن عمل کنند.

سرپرست فرمانداری اردبیل خاطر نشان کرد: در آبان‌ ماه سال ۹۵ با یک بارش برف زود هنگام در اردبیل ما با اختلال برق و گله‌مندی مردم به دلیل شکستگی بیش از حد درختان روبرو شدیم به طوری که در کمتر از ۲۴ ساعت ۳۳ هزار نفر از شهروندان با دستگاه‌های خدماتی به ویژه برق تماس گرفته و خواستار برقراری برق منازل خود شدند.

زنگ خطرهای استان را جدی بگیریم

امامی یگانه گفت: شهروندان در اردبیل در چنین شرایطی با یک بحران جدی روبرو شدند و همه این حوادث زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده تا به هوش باشیم و با پذیرش واقعیت‌ها متفاوت‌تر از شرایط عادی فکر کرده و برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: با قطعی گاز یک شهر می‌تواند فلج شود اما اگر تدبیری بیندیشیم و گالن‌های پلاستیکی ۲۰ لیتری را آماده کنیم به راحتی می‌توانیم برای شهروندان سوخت جایگزین به ویژه نفت تهیه و در اختیار آنها قرار دهیم.

سرپرست فرمانداری اردبیل بیان کرد: مسئولان به جای آنکه در روز حادثه سردرگم شوند بهتر است از هم اکنون فکری به حال روزهای سخت و دشوار کنیم، چرا که با یک قطی گاز در خلخال به دلیل سرمای هوا و افت فشار مشکلات و گرفتاری مردم چندین برابر شد.

مسعود امامی یگانه افزود: طرح چنین مسایلی هرچند در ظاهر ساده به نظر می‌رسد اما در شرایط بحرانی و سخت رعایت این نکات و تامین این امکانات اولیه ضروری است که انتظار داریم در اجرای همه پروژه‌ها پیوست پدافند غیرعامل مورد دقت قرار گیرد.

ژنراتورهای اضطراری در شهر نصب شود

وی اظهار کرد: حتی در طرح‌های تفصیلی و جامع شهر این پیوست باید مراعات شود و در کنار آن در بلند مرتبه‌سازی‌ها در شهر نصب ژنراتورهای اضطراری نه به صورت تزئینی و دکوری بلکه به صورت عملیاتی مدنظر است.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان اردبیل گفت: در شهر اردبیل تاکنون ۷۰ مورد نانوایی به سوخت جایگزین دوم مجهز شده تا در صورت بروز مشکل امکان پخت نان از طریق این نانوایی‌ها فراهم آید.

امامی یگانه تصریح کرد: اولی‌تر از اقدامات مخربانه و تروریستی در شهری نظیر اردبیل با شرایط سردسیری بروز حوادث و بلایای طبیعی ایجاب می‌کند تا همه دستگاه‌ها به ویژه در فصول سرد سال به حالت آماده‌باش درآیند و با استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی بتوانیم سرعت ارائه خدمات را افزایش دهیم.


گردشگری استان اردبیل | اخبار استان اردبیل | فرمانداری اردبیل 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.