https://didshahr.ir/10134

می خواهیم شما را به اردبیل ببریم، استانی که هم آن قدر سرد است که از خنکای آن لذت ببرید و سر کیف بیایید و هم آن قدر جاذبه های طبیعی و شگفت انگیز دارد که شاید برای دیدن همه آنها وقت کم بیاورید.

گردنه حیران

گردنه حیران و زییایی های وصف ناپذیرش

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، برای سفر به اردبیل از گردنه حیران شروع می کنیم که حیرت آدمی را با آن مناظر بی بدیل اطرافش برمی انگیزد.

در بخش غربی گردنه حیران، دره نسبتا وسیعی وجود دارد که می توان آن را دروازه ورودی یا کریدور توریستی استان اردبیل به شمار آورد.

این کریدور توریستی از ابتدای تونل شروع و تا ۷ کیلومتر به سمت نمین و اردبیل ادامه می یابد.

دو طرف تونل حیران، دارای کوهپایه ها و دامنه های کم شیبی است که پوشیده از گل ها و گیاهان جنگلی و مرتعی است و در بیشتر مواقع سال زیرپوششی از مه قرار دارد.

تونل حیران

تونل حیران دروازه ورود به استان اردبیل

 هر قدر از پیچ و خم های آن به سمت فلات اردبیل بالابروید، هوای پاک و کوهستانی، به علاوه زیبایی های دل انگیز مراتع و جنگل های انبوه، جسم و روانتان را بیشتر نوازش می دهد.

اما این تنها بخشی از زیبایی های حیرت انگیز این منطقه نست چرا که تفرجگاه جنگلی فندقلو در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نمین هم با درختان درهم فرورفته فندق، آن چنان فضای طبیعی و سحرانگیزی را در این منطقه رقم زده است که در اوایل بهار چشم هر گردشگری را می نوازد و وجودش را سرمست از عطر گل های وحشی می کند.

فندقلو

فندقلو سرزمین همیشه سبز

اگرچه گردش در این مناطق سرسبز و خیره کننده که گویی قطعه ای از بهشت روی زمین هستند، هیچ گاه گرد خستگی را به تنتان نخواهد نشاند.

با این حال حتی اگر کمی احساس خستگی کردید، آبگرم های بخارآلود این منطقه که تعدادشان هم کم نیست، در هوای خنک اردبیل، حالتان را حسابی جا خواهد آورد؛ استخرهایی که گرمای آب های پرخاصیت آنها در پوست و استخوان تان نفوذ کرده و خستگی و ناراحتی را از جسم و روانتان می زداید.

آبدرمانی

آبدرمانی های سرعین ، پرخاصیت 

با همه اینها اگر هنوز برای سفر به این اردبیل تردید دارید، مطمئن باشید تنها با دیدن تصاویری از دریاچه نئور این استان که در میان مراتع سرسبز و دامنه های رنگارنگ رشته کوه باغرو در حدود ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل محصور شده است، از دودلی در خواهید آمد.

دریاچه نئور

فندقلو دریاچه ای بر فراز کوههای باغرو

پس هر چه سریع تر خودتان را به این منطقه رویایی برسانید و تصور یک لحظه زیستن در بهشت را تجربه کنید.

فاطمه مرادزاده


گردشگری استان اردبیل | گردشگری اردبیل| گردشگری نمین | گردنه حیران | فندقلو |آبدرمانی های سرعین | دریاچه نئور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.