https://didshahr.ir/11042

شهرستان مشگین شهر با دارا بودن جاذبه های متعددی به مانند یک موزه بزرگ زمین شناسی مورد توجه است و قابلیت تبدیل به قطب ژئوتوریسم کشور را دارد.

 

ایمانعلی ایمانی

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: به واسطه آثار متعدد زمین شناسی، این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به قطب ژئوتوریسم کشور را دارد.

ایمانعلی ایمانی تصریح کرد: طبیعت این شهرستان برخوردار از جاذبه های متعددی است که به مانند یک موزه بزرگ زمین شناسی مورد توجه است.

وی با اشاره به برخی جاذبه ها گفت: ژئو پارک شیروان دره، دره تنگ، دره کپز، دره ساربانلار، دره گندیمان از ژئوسایت های مهم شمالغرب ایران محسوب می شوند.

ایمانی با اشاره به برگزاری تورهای ژئوتوریسم از معرفی ژئو سایت و ژئومورفوسایت های گستره جغرافیایی شهرستان مشگین شهر خبر داد و گفت: ژئوتوریسم که شاخه جدید گردشگری و متمرکز بر پدیده های زمین شناسی است در این شهرستان آثار متعددی دارد.

وی گفت: ژئوتوریسم بر نگهداری و حمایت از ابعاد پنج گانه اساسی ویژگی های جغرافیایی یک ناحیه یعنی محیط، فرهنگ، زیبایی، علم و آموزش و بهزیستی مردم محلی تاکید دارد و نقش ویژه ای در حفظ توانمندیهای جوامع محلی ایفا می کند.

ایمانی با اشاره به نقش مهم این پدیده ها در جلب و جذب گردشگر و توسعه پایدار روستایی شهرستان مشگین شهر اضافه کرد: تبلیغ و معرفی این جاذبه ها با جدیت دنبال می شود.


گردشگری استان اردبیل |گردشگری مشگین شهر| اخبار گردشگری| میراث فرهنگی| ایمانعلی ایمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.