https://didshahr.ir/17957

جاده حور به کوه سنگر، یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران است.

کوهسنگر حور

به گزارش دیدشهر، جاده کوهستانی زیبا و حیرت انگیزحور به کوه سنگر منطقه ای ییلاقی با مناظر بسیار زیبا و مراتعی حاصلخیز است که آدمی را در مقابل این همه زیبایی طبیعی به حیرت وا می دارد.

منطقه ای جنگلی و کوهستانی بین دهستان حور و کوه سنگر در استان اردبیل جاده حور به کوه سنگر مسیری پیچ در پیچ در دامنه های سبز کوهستان است. مسیری که با نسیم خنک دریا آغاز می شود و در دل جنگل های تالش ادامه یافته و به ارتفاعات می رسد.

همان جا که چشمان مسافر به یکباره خود را از جنگل های سرسبز در پوششی از مه می بیند و منطقه ای بکر و سبز که بیشتر نقاط اش پوششی از مه دارد.

جاده حور به کوه سنگر در زمستان ها تبدیل به یکی از محورهای سخت گذر جاده ای می شود ، اما این جاده در فصول مختلف سال آن قدر زیبا و حیرت انگیز است که ارزش دیدن چندین باره را دارد.

کوهسنگر حور

دامنه های سرسبز و گله های سفید گوسفندان که در دوردست ها حرکت می کنند، چشم انداز ییلاق و مه های که دره ها را سفیدپوش کرده و گاهی حتی تا روی جاده می آید، درختان بلند و انبوهی که بر جاده کوهستانی سایه افکنده اند؛ اینها از مناظر زیبایی هستند که همچون تابلوهای نقاشی طول این مسیر را در برگرفته اند.

با عبور از این جاده گویی که در دنیای دیگری قدم گذاشته اید.

این جاده برای آن دسته از افرادی که به دکل های رادیو تلویزیون و مخابرات سفر می کنند، مسیر آشنایی است.

چشمه های آب سرد و طبیعی که در نوبه خود ، شفابخش بیماری های زیادی هستند، در ییلاق کوه سنگر حور وجود دارد.

پس از طی این مسیر به طرف بالا، به جنگل ها و مناطق دیدنی از جمله اسد اله گومیری می رسید.

در ادامه مسیر پس از طی چند کیلومتر و پشت سر گذاشتن جنگل ها به کوه های بلند با چمنزارهای وسیع قانلی یورد و کهل قاباغی که شهرت بسیاری دارند، می رسید.

اگر طی کردن این جاده زیبا را ادامه دهید ، به ترتیب از مکان هایی با نام های شکرعالی چمنی ،چیرمک داشی ،قورد دره سی ، گرده لات و اسدالله گومیری گن دره، طایر آلچاسی، قره گوزی عبور می کنید.

کوهسنگر حور

کوه سنگر که با طبیعت زیبا و ارتفاع بی نظیرش نسبت به سایر مناطق، چشم اندازهای زیباتری دارد.

بلندای این قله سبب شده تا رطوبت دریای خزر به این سوی قله ناید و همین، منجر به نیمه خشک بودن این ناحیه شده است.

آب های سرریز شده از این قله نیز، سبب برخورداری حوراز باغ های فراوان میوه سیب و آلبالو و گیلاس شده است.

زندگی شبانی و خانه های ییلاقی، گله های گوسفندان ، تولیدات و فرآورده های دامی، هوایی پاک و تمیز و طبیعتی بکر ، این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

این جاده را از لحاظ دمایی، دروازه بین جهنم و بهشت می دانند، از دمای ۴۰درجه با رطوبت دیوانه کننده در گیلان تا دمای سه چهار درجه در بالای کوه سنگرمطمئن باشید با عبور از جاده بهشت، سفری رویایی و به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.

در این مورد بیشتر بدانید:

کوه سنگر حور مرتفع ترین کوه ویلکیج

زمستان کوه سنگر حور

دکل های کوه سنگر حور

تصاویری رویایی از کوهسنگر حور

 

دیدگاه ها

  1. لینکیار گفت:

    سلام جناب مهندس وقتتون بخیراز واحد فروش آژانس تبلیغاتی لینکیار مزاحمتون میشم پلتفرم ما بستری رو فراهم کرده برای مدیران سایت ها که بتونن رپورتاژ ها و بک لینک های خودشون رو بفروش برسونن و همچنین کسانی که برای سایتشون نیاز به بک لینک و رپورتاژ دارن میان و راحت از فروشندگان بدون واسطه خرید میکنن پنل ما تشکیل شده از پنل خریداران و فروشندگان که کار رو برای فروشنده و خریدار راحت کرده حالا اگر شما قصد فروش بک لینک یا رپورتاژ رو دارید میتونید به راحتی و رایگان ثبت نام و سایت خود را ثبت کنید یا اگه وقت ندارید ما دوستانمون زحمتش رو میکشن

  2. مهران گفت:

    با سلام
    با عرض ادب و احترام و تشکر از زخماتتون در شناسندن استان عزیزمون اردبیل بخصوص دهستان حور موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.