https://didshahr.ir/20656

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: موزه‌ های وابسته و غیروابسته استان اردبیل براساس اعلام شورای بین‌ المللی موزه‌ هاایکوم رتبه اول را کسب کردند.

نادر فلاحی

 

به‌گزارش دیدشهر؛ نادر فلاحی اظهار کرد: در شورای بین‌المللی موزه‌ها که در گرامیداشت روز جهانی موزه انجام شد، موزه‌های استان اردبیل اعم از وابسته و غیروابسته در 12 شاخص رتبه اول را از سوی ایکوم به خود اختصاص دادند.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل مهمترین موزه استان را که حائز رتبه‌های برتر شد موزه شیخ صفی‌ادین اردبیلی عنوان کرد و گفت: این موزه در شاخص‌های حفاظت و نگهداری، خلاقیت و نوآوری، گسترش و توسعه و اعمال استانداردهای فنی و معرفی و فعالیت در فضای مجازی حائز رتبه‌های برتر شد.

 

موزه مردم شناسی

او افزود: موزه شهرداری اردبیل در چهار شاخصه و موزه تاریخ علوم نیز در چهار شاخصه حائز رتبه شدند که در مجموع استان اردبیل براساس اعلام و ارزیابی ایکوم توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

فلاحی با بیان اینکه اردبیل رتبه برتر یک سوم از شاخص‌ها را به دست آورده است، ادامه داد: این مهم در سایه تلاش برای توسعه و غنی‌سازی محتوای موزه‌ها میسرشده که در سال‌جاری نیز در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.