https://didshahr.ir/21015

جزیره سنگی «مون سَن‌میشِل» یکی از مناطق توریستی و پربازدید در شمال‌غربی فرانسه است.

جزیره سنگی «مون سَن‌میشِل» به‌ بلندترین جزرومد آب‌ با حدود 15متر ارتفاع، سنگ‌های شیب‌دار و ریگ‌های روانش مشهور است.

جزرومدهای بلند آب‌های اقیانوسی، شب‌ها دیواره‌های بلند قلعه درون آن را به زیر آب می‌برد و صبح‌ها دوباره عقب‌نشینی می‌کند و جزیره به‌طور کامل نمایان می‌شود. این جزیره از روی اسم «رافائل میکائیل» نام‌گذاری شده‌است. براساس افسانه‌ای از قرون وسطی، در قرن هشتم میلادی «اوبرت» اسقف شهر «آورانچس» مدعی شد که میکائیل (میشل)، فرشته‌ مقرب او را به ساخت کلیسایی بر فراز جزیره ترغیب کرده‌است.

در دورانی که کشور فرانسه درگیر جنگ‌های متعدد بود، این جزیره و قلعه به‌دلیل حصار آبی پیرامونش از هرگونه خرابی و دست‌درازی دشمنان درامان ماند. جزرومد دریاچه اطراف قلعه مانع از ورود و پیشروی نیروهای دشمن می‌شد. به همین دلیل سال‌ها بعد مردم دست به ساخت صومعه و ساختمان‌های دیگر زدند؛ از جمله زندان‌هایی که گفته می‌شد زندانی‌ها در آن نه می‌توانستند بایستند و نه بنشینند و همچون همسترها در آن می‌چرخیدند! قلعه سن‌میشل به‌دلیل معماری، زیبایی خیره‌کننده محیط اطراف و همچنین رمز و رازهای قرون وسطایی و افسانه‌های باستانی‌اش یکی از نخستین بناهای تاریخی است که در سال ۱۹۷۹ در میراث جهانی یونسکو به‌ثبت رسید.

در فصل بهار و پاییز گردشگران زیادی به این مکان می‌روند تا تماشاگر جزرومد‌های مرتفعی باشند که در چشم‌به‌هم‌زدنی بخش زیادی از جزیره را در آب پنهان می‌کند. این جزیره زیبا و قلعه اسرارآمیزش بعد از برج ایفل جزو پرطرفدارترین مکان‌های تاریخی کشور فرانسه است که روزانه عکس‌های هنری زیادی از آن در فضای مجازی بارگذاری می‌شود.

نویسنده : فاطمه قاسمی| منابع: eavar، about-france

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.