https://didshahr.ir/28158

دره چاکو در نیومکزیکو به «پارک ملی آسمان تاریک» مشهور است و دلیل آن هم تعداد زیاد ستاره‌هایی است که در منطقه وجود دارد.

به گزارش دیدشهر، دره چاکو در نیومکزیکو به «پارک ملی آسمان تاریک» مشهور است و دلیل آن هم تعداد زیاد ستاره‌هایی است که در منطقه وجود دارد. مناظر آسمان هنگام شب در این دره خیره‌کننده است. چاکو دره‌ای کم‌عمق است که ارتفاعی ۱۹۰۰ متری از سطح دریا دارد و همین موضوع باعث شده تا آب و هوای خشک با تابستان‌های داغ و سوزان و زمستان‌های استخوان سوزی داشته باشد، با وجود این، تقریبا هیچ وقت خالی از سکنه نبوده است.
بر اساس اسنادی از ۲۹۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در دره چاکو تمدن وجود داشته است اما در سال ۸۵۰ بعد از میلاد مسیح با ساکن شدن مردم در این دره، خیابان‌های سنگی به طول 200 کیلومتر و سازه‌های بزرگی با بیش از 500 اتاق ساخته شده است. جالب است بدانید که تمام سازه‌ها با نشانه‌های اخترشناسی هماهنگی دارند.

به نظر می‌رسد علم ستاره شناسی از هزار سال پیش در دره چاکو وجود داشته است و مردم منطقه اطلاعات و دانش زیادی از ستاره‌ها و ستاره‌شناسی داشته‌اند و تصاویر مرتبطی هم حکاکی می‌کردند. این حکاکی‌ها به نشانه‌های پتروگلیف شهرت دارندکه یکی از مشهورترین آن ها خنجر خورشید است. خنجر خورشید یک طرح مارپیچ است که از دنبال‌کردن چرخه ماه در ۱۸ سال به دست آمده است.
در این پارک ملی که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، رصدخانه‌ای اختصاصی وجود دارد که گردشگران می توانند با تلسکوپ پیشرفته آن آسمان شگفت‌انگیز چاکو را ببینند و در برنامه‌های متنوع اختر شناسی این منطقه شرکت کنند. بیش از ۹۹ درصد از پارک ملی «آسمان تاریک» طوری طراحی شده است تا در تاریکی طبیعی قرار بگیرد و هیچ‌گونه نور مصنوعی در این فضا وجود ندارد. به این ترتیب گردشگران می‌توانند تماشاگر فرشی از ستاره در آسمان این منطقه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.