https://didshahr.ir/28304

پل معلق ورگه سران سه طبقه است که در منطقه نمونه گردشگری روستای ورگه سران در سرعین قرار دارد.

به گزارش دیدشهر، پل‌ها و به‌خصوص پل‌های معلق از مصادیق بارز سازه‌های مخصوص هستند که در سراسر دنیا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

نخستین پل معلق سه‌طبقه کشور در سرعین اردبیل افتتاح شد. حالا سرعین؛ شهر چشمه‌های بهشتی به سازه شگفت‌انگیزی با نام «پل معلق ورگه سران دربند» مزین شده تا گردشگران بیشتری به آن سر بزنند.

ویژگی‌های منحصر به فرد پل ورگه سران سرعین

این پل معلق با 160 متر طول و ۱۰۰ متر ارتفاع روی دره ورگه‌سران احداث شده که طبقه اول آن معلق است. دو طبقه دیگر پل ثابت بوده و در دامنه سبلان در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار ساخته شده است.

پل معلق ورگه سران سه طبقه است که در منطقه نمونه گردشگری روستای ورگه سران در سرعین قرار دارد.

استان اردبیل از پیشگامان پل معلق و سازه‌های مخصوص است و انصافاً مهندسان استان و عوامل اجرایی و فنی تاکنون چندین پل خوب را اجرا کرده‌اند که واقعاً دیدنی هستند.

این یک پل ترکیبی سه طبقه است که در ارتفاع ۱۰۰ متری، در موقعیت صخره‌ای قرار دارد. از آنجا که این پل در دامنه مرتفع کوهستانی سبلان احداث شده، هم به لحاظ ارتفاع از سطح دریا و هم از نظر عمق نسبت به کف دره که پرتگاهی بسیار دیدنی است، تماشای این سازه را به تفریحی هیجان انگیز تبدیل کرده است. گردشگران با دیدن این ارتفاع از روی پل هیجان زیادی را تجربه می‌کنند.

همانطور که گفته شد طول این پل 160 متر و دارای مسیرها و رمپ‌های مختلفی است و به نظر، یکی از شاهکارهای پل معلق در کشور ماست.

پل‌ها و به‌خصوص پل‌های معلق از مصادیق بارز سازه‌های مخصوص هستند که در سراسر دنیا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

ظرفیت ویژه پل ورگه سران برای رونق گردشگری

با راه‌اندازی پل، چهره روستاهای واقع در مسیر پل ورگه سران دچار تحول شده و قطعاً دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها باید تدبیری مناسب برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مسافران بیندیشند.

تعدد چنین پروژه‌هایی آن هم در اطراف شهر گردشگری سرعین می‌تواند به تولید ثروت مناطق روستایی و محروم کمک کرده و در عین حال امکان رونق گردشگری با تدارک زیرساخت‌های مناسب را مهیا کند.

تکمیل پل معلق سرعین و سازه‌های هیجانی این مجموعه گردشگری به افزایش ورود و ماندگاری گردشگران سرعین کمک خواهد کرد.

با بهره‌برداری از این طرح گردشگری پیش‌بینی می‌شود در این مجموعه حضور گردشگران داخلی و خارجی را شاهد باشیم تا بتوانند از پل سه طبقه‌ای شیشه‌ای منحصربه فرد در ورگه‌سران سرعین دیدن کنند و از زیبایی‌های این منطقه جذاب نیز لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.