https://didshahr.ir/28365

کشور بولیوی منحصر به فردترین پدیده‌های طبیعی آمریکای جنوبی را در خود جای داده که متاسفانه برای اغلب گردشگران همچنان ناشناخته است.

اخبار

به گزارش دیدشهر، دشت نمک «سالار دو یونی» منطقه‌ای شگفت‌انگیز است که عکاسان زیادی هر سال برای به تصویر کشیدن چشم اندازهای بی‌نظیر و دریاچه‌های شورآبی این مکان که شاهکاری از طبیعت است راهی این منطقه می‌شوند. این دشت بزرگ‌ترین کویر نمکی مسطح جهان با وسعتی حدود 10 هزار کیلومترمربع از منطقه «آلتیپلانو» است که از تبخیر دریاچه‌های ماقبل تاریخ به جا مانده است. با خشک شدن کامل آب این دریاچه‌ها، فضایی وسیع با لایه‌ای ضخیم دو تا هشت متری از نمک پوشانده شده است.

در ماه‌های پر بارش، دریاچه‌های اطراف این منطقه سرریز می‌شوند و روی این کویر نمکی را لایه‌ای نازک از آب فرا می‌گیرد و «سالار دو یونی» به بزرگ‌ترین آینه‌ طبیعی جهان تبدیل می‌شود. تصویر آسمان و ابرها روی این آینه طبیعی منعکس می‌شود گویی تماشاگر در بین دو آسمان معلق است!

در بقیه ماه‌های سال هم کاکتوس و آتش‌فشان‌های پیرامون، این منطقه را به پدیده‌ای فرازمینی تبدیل می‌کند. گاهی بادهای تند، نمک و گرد وخاک‌ را در آسمان به پرواز درمی‌آورند و باعث حرکت ترکیبات رنگینی از مواد معدنی در فضا می‌شوند. در این سرزمین نمکی هیچ موجودی نمی‌تواند زنده بماند به جز فلامینگوهای صورتی رنگ که رنگ‌شان از جلبک‌های صورتی‌ای است که می‌خورند. این کویر منبع بسیار خوبی برای استخراج نمک و لیتیوم، عناصر لازم برای ساخت باتری‌های لپ تاپ، گوشی‌های هوشمند و ماشین‌های برقی است.

قطعا اقامت در هتل‌های نمکی منطقه برای هر گردشگری تجربه‌ای تکرارناشدنی است. نمک‌هایی که در ساخت اسکلت، بدنه، نمای هتل و حتی در وسایل داخلی این هتل‌ها به‌کار رفته است از همین دشت نمک استخراج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.