https://didshahr.ir/28425

جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر نشان داد که برگزاری رویدادهای متنوع در این منطقه گردشگری می تواند زمینه ساز حضور گردشگران و معرفی جاذبه ها باشد.

جشنواره

نویسنده: مریم محرمی

به گزارش دیدشهر،  هفدهمین جشنواره آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر  پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ به مدت 3 روز در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار آغاز شد.

در جشنواره هایی از این دست فرصت نشاط و شادی برای گردشگران و شهروندان با اجرای برنامه های شاد و مفرح فراهم شده و در کنار آن جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی معرفی می شود.

بیش از 50 غرفه برای ارائه غذای سنتی برای تمام استانهای کشور در این منطقه ایجاده شده تا اقوام مختلف به معرفی غذای سنتی خود بپردازد.

در کنار این جشنواره برنامه های جنگ شادی ، مسابقه و نقاشی کودکان، نمایشگاه لباس محلی، نمایشگاه صنایع دستی و…. نیز در حال برگزاری است که می تواند در شناسنادن هر چه بهتر فرهنگ استان اردبیل نقش بسزایی داشته باشد.

دلیل برگزاری این جشنواره در این منطقه وجود چشمه های متعدد و طبیعت زیبا است که هر ساله بویژه در فصل تابستان شاهد هجوم زیادی گردشگر در این منطقه هستیم.

اردبیل یکی از قطب های گردشگری کشور است، به ویژه در تابستان اردبیل به واسطه جاذبه های متنوع و آب و هوای مطبوع یکی از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران محسوب می شود و تنوع جاذبه ها توانسته پاسخگوی سلایق مختلف باشد.

از سویی اردبیل از جاذبه های طبیعی متعددی برخوردار است و در فصل تابستان هزاران مسافر و گردشگر جهت بازدید جاذبه ها به این استان سفر می کنند.

بویژه اینکه منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر با ظرفیت‌های متعددی که دارد و  استقبال گردشگران از جشنواره آش و غذاهای سنتی می تواند این منطقه را به نقاط گردشگری تبدیل کند.

جشنواره تابستانی شهرستان نیر یکی از رویدادهای تابستانی با هدف معرفی جاذبه های طبیعی این شهرستان است که در سال های اخیر شاهد سفر خیل عظیمی از گردشگران هستیم بویژه اینکه رویدادهای متنوع نظیر این می تواند زمینه ساز معرفی جاذبه های مناطق باشد.

جشنواره آش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.