مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: باتوجه به بررسی های انجام شده بیشتر تصادفات جاده ای درمسیر پارس آباد _ بیله سوار اتفاق میافتد که قرار است مطالعاتی ویژه و فوق العاده در این محور مواصلاتی انجام گیرد.
به گزارش دیدشهر، محبوب حیدری اظهار کرد: در حالی که میانگین برخورداری استانهای کشور از بزرگراه 19 کیلومتر به ازای هر 100 کیلومتر راه مواصلاتی است این رقم در استان اردبیل 10 کیلومتر است به طوری که ما از میانگین کشوری 9 کیلومتر عقب هستیم.
باید 130 کیلومتر بزرگراه جدید احداث شود تا به میانگین کشوری برسیم
وی خاطرنشان کرد: ما در استان اردبیل 152 کیلومتر بزرگراه داریم که حداقل باید 130 کیلومتر بزرگراه جدید احداث شود تا به میانگین کشوری برسیم به طوری که با حذف ماده 23 در صدور مجوز برای توسعه و احداث راههای اصلی و بزرگراه ما با مشکلی جدی روبرو هستیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه احداث چهارخطه اردبیل به سرچم و اردبیل به آستارا در پیوست بودجه گنجانده شده است، تصریح کرد: ما این دو پروژه را برای اجرا به مشاور دادهایم که قرار است در قطعات مختلف زمینه اجرای آن فراهم آید به طوری که به زودی بخش دیگری از محور اردبیل – سرچم و رضی – امیرکندی به سمت گرمی عملیاتی خواهد شد.
حیدری افزود: ما به سرعت همزمان دو پروژه را مطالعه میکنیم که این پروژهها شامل چهار خطه بیلهسوار تا گوگ تپه و خروجی گرمی تا بیلهسوار است که قرار شده مشاور مطالعات خود را تکمیل و برای اجرا در اختیار اداره کل قرار دهد.
وی به احداث بزرگراه امیرکندی به سمت رضی و افتتاح آن در سال آینده به طول 10 کیلومتر خبر داد و بیان کرد: 5 کیلومتر نیز در ورودی گرمی در حال احداث است و از طرفی نیز در شمال استان طرح مصوب بزرگراه جلفا – اصلاندوز – پارسآباد به عنوان پروژه مشترک آذربایجان شرقی و اردبیل اجرایی خواهد شد.
64 درصد تلفات استان در شمال این استان رخ میدهد
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در محور پارسآباد به بیلهسوار نیز 40 کیلومتر مسیر به مشاور برای طراحی نهایی داده شده و تنها مشکل ما در مسیر پارس آباد به سربند و اتصال آن به مشگینشهر است که به دلیل انحلال کمیسیون ماده 23 نتوانستیم پروژه را در زمره ردیف اعتباری قرار دهیم.
حیدری خاطرنشان کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به پارسآباد و گزارش تصادفات که 64 درصد تلفات استان در شمال این استان رخ میدهد قرار شد مطالعات این پروژه به صورت ویژه و فوقالعاده مورد بررسی و تدوین نهایی قرار گیرد.
وی در مورد محور اردبیل – مشگینشهر به طول 85 کیلومتر گفت: 43 کیلومتر این مسیر توسط قرارگاه عاشورا در حال انجام است که مطالبات آنها 31 میلیارد تومان است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: اکیپهای فعال در این مسیر به صورت شبانهروزی تلاش میکنند تا خرداد سال آینده کل مسیر اردبیل به مشگینشهر به صورت چهارخطه به بهرهبرداری برسد.
حیدری همچنین به پروژه کمربندی بیلهسوار اشاره کرد و افزود: براساس تصمیم کمیسیون ایمنی راهها که در دادگستری برگزار میشود مقرر شده پیمانکار آن ماده 48 شده و با واگذاری به پیمانکار جدید تکمیل کمربندی بیلهسوار را در اتصال به گمرک این شهر شاهد باشیم.