https://didshahr.ir/4875

منطقه نمونه گردشگری آزناو با برخورداری از چشمه پرآب ، ۲ قله مرتفع در ۲ سمت چشمه ، جاذبه های طبیعی و تاریخی در پنج کیلومتری خلخال و ۱۱۵ کیلومتری اردبیل واقع شده است.

به گزارش دیدشهر؛ منطقه گردشگری ازناو در جنوب شهر خلخال و در فاصله پنج کیلومتری از آن قرار دارد و شامل کوه ازناو ، چشمه ازناو با آبی بسیار گوارا و باغهای زیبا و مفرح است که همواره پذیرای میهمانان و گردشگران عزیز است.

آزناو

بلندترین نقطه این منطقه قله زیبای ازناو است که ارتفاعی حدود ۲۳۵۰ متر از سطح دریا دارد که از پای این قله و در شمال شرقی آن چشمه آبی گوارا و خنک با دبی بسیار بالا خارج می شود که به چشمه ازناو شهرت دارد.

طبیعت شگفت انگیز و زیبای آزناو

به برکت وجود این چشمه و ظرفیت آبدهی بالای آن که هیچ موقع از سال هم خشک نمی شود، باغهای بسیار زیبا و مفرح در امتداد رودخانه بوجود آمده از این چشمه بوجود آمده که زیبایی این منطقه را چندین برابر می کند.

طبیعت شگفت انگیز و زیبای آزناو

قرار داشتن این ناحیه در یک فاصله اندک از جاده اسالم به خلخال، ارزشهای تفریحی آن را دو چندان می نماید. به سبب وجود تعداد پنج غار طبیعی بزرگ و کوچک در سازه های آهکی، شرایط زیستگاهی بسیار مناسبی برای زندگی انواع حیوانات و پرندگان وحشی از جمله کل و بز وحشی و کبک و … بوجود آمده است. وجود موقعیت کوهستانی مناسب و همچنین راه ارتباطی مناسب باعث شده تا این منطقه از قابلیت مناسبی برای توسعه برخوردار باشد.

در این باره بخوانید:

قصر چوبی ازناو خلخال

تصاویر برگزیده از ازناو خلخال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.