https://didshahr.ir/5171

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به برگزاری جشنواره های عشایر در شهرستان ها گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ها ایجاد همدلی و وحدت بین عشایر شاهسون است.

 

جشنواره عشایر

 

به گزارش دیدشهر، صغری فرشی در جلسه کارگروه توسعه گردشگری عشایری کشور در اردبیل اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های کوچ عشایر نباید بسنده به یک سری محدودیت‌ها باشد بلکه باید گستره برگزاری این جشنواره به صورت مناسب و قابل قبول در جامعه ترویج یابد.

وی با اشاره به این که از مشارکت‌های مردمی برای برگزاری این جشنواره استفاده خواهیم کرد بیان کرد: انتظار داریم استان‌های دیگر نیز در برگزاری این جشنواره سهیم باشند تا بتوانیم جشنواره کوچ عشایر را سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار کنیم و فرهنگ اصیل عشایر شاهسون به همگان معرفی شود.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره رسیدن به یک وحدت و همدلی در بین طوائف عشایر شاهسون است تا بتوانیم در سالی که مزین به نام رونق تولید است تولیدات و دستبافته‌های عشایر را در سراسر کشور توسعه بخشیم.

فرشی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره دوم کوچ عشایر در شهرستان مشکین شهر در دستور کار قرار گرفته است و انعکاس خبری در سطح ملی و بین‌المللی انجام یافته است که در این زمینه با جلب توجه گردشگران و معرفی دستاوردهای عشایران به تمامی این اهداف جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: درصدد هستیم اهداف خود را در راستای توسعه فروش محصولات و صنایع دستی عشایر و جلب توجه گردشگران خارجی به کوچ در سطح استان توسعه بخشیم و در این زمینه به تمامی اهداف خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی و مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.