آمارهای حوزه گردشگری حلقه مفقوده چند ساله است که بررسی آنها نشان از تناقض بودن آمارهای منتشر شده است.
به گزارش دیدشهر، آمارهای حوزه گردشگری حلقه مفقوده چند ساله است و به عنوان مثال هرکس مدعی است که رقم دقیق ورودی مسافر را می داند، اظهاری نادرست است.
نمونه آن میزان مسافرت مردم در روزهای عید نوروز است که آمارهایی منتشر شده که بسیار تعجب آور است.
این خلا در وضعیتی است که آمار اساس برنامه ریزی در دنیا است و در راستای احصا آمارها انتظار می رود دانشگاه ها پای کار بیایند؛ چرا که اداره کل نهادی اجرایی است و در مقابل دانشگاه رسالتی مطالعاتی و پژوهشی نیز دارد.
از سویی نیاز هر سازمانی بویژه نهادهای گردشگری تهیه محتوا جهت معرفی جاذبه ها است و متاسفانه باید گفت در حد مطلوب نتوانستیم ظرفیت و داشته های خود را معرفی کنیم و حتی برخی ظرفیت ها به نام سایر مناطق شناخته می شود.
دانشگاه ها می توانند با تعریف رساله دکتری و پایان نامه یاریگر ما در تولید محتوا باشند.