https://didshahr.ir/7570

پروژه های گردشگری اردبیل از جمله سردر عالی قاپو، مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، موزه باستان شناسی و نگارخانه شاه اسماعیل صفوی پروژه هایی بودند که معاون رئیس جمهور از آنها بازدید کردند.

شیخ صفی

به گزارش دیدشهر، نادر فلاحی در بازدید معاون رئیس جمهور از سردر عالی قاپو، مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، موزه باستان شناسی و نگارخانه شاه اسماعیل صفوی تصریح کرد: پروژه های عمرانی آغاز شده طی سال های گذشته بر مبنای نیاز استان و مطالبه مردمی بوده و هر یک به تنهایی می تواند تحول قابل توجهی را رقم بزند.

او افزود: سرعت انجام پروژه ها مطابق برنامه ریزی است و با توجه به آغاز پروژه های متعدد در سال جاری تکمیل پروژه ها با اولویت و نیاز شهرستان ها عملیاتی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل ادامه داد:  هدف دولت تقویت بخش گردشگری است و سرمایه‌گذاران هر میزان سرمایه نیاز داشته باشند آماده حمایت از محل صندوق توسعه ملی هستیم.

پل شیشه ای هیر مطابق برنامه زمان بندی شده درحال اجراست

فلاحی اضافه کرد: از جمله مهمترین پروژه ها، پل شیشه ای هیر است که برای اولین بار در کشور مشابه آن احداث شده و ۸۰ متر ارتفاع و ۲۱۶ متر طول دارد.

او با تاکید به عملکرد مطلوب سرمایه گذار در این پروژه اضافه کرد: عملیات برق رسانی و راه سازی در حال اجرا است و امید می رود با تامین اعتبارات از سوی سازمان میراث فرهنگی، تاسیسات آن نیز تکمیل شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به احیای سردر عالی قاپو اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با هدف رونق گردشگری مرکز استان و افزایش ماندگاری مسافران عملیاتی شده و مطابق برنامه زمان بندی در حال اجرا است.

موزه آواها و نماها در استان راه اندازی می شود

فلاحی تصریح کرد: با توجه به اینکه این پروژه در واقع احیای بخشی از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است در احیای هویت تاریخی این شهر موثر خواهد بود.

او همچنین به تملک خانه مسکونی مجاور موزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: با الحاق این بنا به موزه می توان موزه آواها و نواها را راه اندازی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ساماندهی مدرسه پورسینا در مجاورت بقعه شیخ صفی الدین، اجرای سازه محافظ شهریری و پروژه های متعدد اشاره کرد و گفت: مجموع اقدامات ماندگاری مسافران و گردشگران را افزایش داده است.

گفتنی است ورنی مغان که به ثبت جهانی رسیده است، طی این بازدید جهت نصب در دفتر کار دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تقدیم وی شد.


گردشگری استان اردبیل | پروژه های گردشگری اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.