https://didshahr.ir/7942

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۲۰ بازارچه موقت صنایع دستی در شهرستان های اردبیل از جمله مشگین شهر، خلخال، نیر، نمین، کوثر، گرمی، بیله سوار و سرعین دایر شده است.

 

صنایع دستی گلیم

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، ملکه گلمغانی زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: بازارچه های موقت در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال، نیر، نمین، کوثر، گرمی، بیله سوار و سرعین دایر شده است.

او با بیان اینکه برخی بازارچه ها در جنب جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی برگزار شده است، افزود: به طور میانگین بیش از ۲ هزار نفر از هر یک از بازارچه ها بازدید داشته اند و سطح بازدیدها نشان می دهد که بازارچه ها مورد استقبال بوده و مردم علاقه مند به راه اندازی آن هستند.

بازارچه های صنایع دستی فرصتی برای معرفی و فروش صنایع دستی استان اردبیل

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به معرفی صنایع دستی شهرستان ها در بازارچه های موقت اشاره کرد و گفت: از جمله ورنی مغان، گلیم عنبران و جاجیم خلخال که حائز نشان ملی جغرافیایی شده اند، معرفی می شوند و در کنار آن تولیدات شاخص هنرمندان نیز معرفی شده است.

گلمغانی زاده با اشاره به اینکه برپایی بازارچه ها تا پایان سال و در رویدادهای ویژه تداوم خواهد داشت، گفت: بازارچه های صنایع دستی فرصتی جهت معرفی و فروش صنایع دستی فراهم ساخته و رقابتی در بین تولیدکنندگان را رقم زده است.

او تاکید کرد: در حین برگزاری بازارچه ها، دوره های آموزش صنایع دستی در شهرها و روستاها برگزار می شود تا سطح کیفی تولیدات ارتقا یابد.


گردشگری استان اردبیل | میراث فرهنگی استان اردبیل | صنایع دستی استان اردبیل | ملکه گلمغانی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.