https://didshahr.ir/8202

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اردبیل شاهد افزایش سفرهای برنامه‌ریزی شده در فصل تابستان بوده است و در این زمینه بسته‌های ویژه برای مسافران ارائه خواهد شد.

 

صغری فرشی

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)،  صغری فرشی بیان کرد: در سال جاری بر اساس آمار مجموعه هتلداران استان، حدود ۵۰ درصد از تخت هتل‌ها در اختیار تورهای مختلف قرار گرفته که این نشان‌دهنده افزایش سفرهای برنامه‌ریزی شده به استان است.

وی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل را در اجرایی کردن طرح ساب (سفرهای آسان برنامه‌ریزی شده) در سطح کشور، جزو استان‌های پیشرو عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه بسته‌های ویژه برای مسافران ارائه خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین اضافه کرد: ۷۰ درصد سفرهای ورودی به استان اردبیل در سال‌جاری در قالب تورهای گردشگری انجام گرفته است.

توسعه زیرساخت های گردشگری استان اردبیل باعث ماندگاری مسافران می شود

فرشی با اشاره به نقش توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری استان در ۲ سال گذشته برای جذب و ماندگاری گردشگران افزود: اشتیاق گردشگران برای سفر به اردبیل مرهون تبلیغات گسترده جاذبه‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

استان اردبیل قطب چشمه های آبگرم کشور است

استان اردبیل با تعداد ۱۱۸ چشمه آبگرم و معدنی با خواص درمانی متعدد، قطب چشمه‌های آبگرم ایران محسوب می‌شود و با تشویق به سرمایه گذاری و احداث مجتمع‌های آبدرمانی و مراکز اقامتی و پذیرایی، جاذبه کم نظیری برای جذب گردشگران سلامت و تفریحی در این استان فراهم شده است.

سالانه بیش ار یک میلیون گردشگر از جمهوری آذربایجان عمدتاً با هدف استفاده از مزایای درمانی استان اردبیل از مرز بیله‌سوار مغان و نیز از استان‌های همجوار وارد استان اردبیل می‌شوند.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود ۶ میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

 

 افزایش ورود گردشگران به استان اردبیل با تبلیغات گسترده گردشگری

ورود ۷۰ درصدی مسافران به استان اردبیل در قالب تورهای گردشگری

گردشگری، کشاورزی و صنعت ۳ محور توسعه استان اردبیل


گردشگری استان اردبیل | میراث فرهنگی | گردشگری اردبیل | صغری فرشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.