https://didshahr.ir/8685

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان مقصد اول گردشگری در کشور انتخاب شده است.

توریست گردشگر

به گزارش دیدشهر، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در تابستان امسال استان اردبیل به عنوان مقصد اول گردشگری در کشور انتخاب شده است و این نویدبخش آینده روشن برای استان اردبیل در این زمینه است.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگی مهمترین زیرساخت توسعه گردشگری می‌باشد و ما باید اقدامات اساسی در این خصوص در سطح استان انجام دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: متاسفانه عدم توجه به این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در سطح استان به ویژه در مناطق گردشگرپذیر شده است که لازم است در این خصوص آموزش‌ها و اطلاعات لازم در اختیار اهالی بومی قرار گیرد.

عدم آموزش، مهمترین تهدید گردشگری استان اردبیل

فلاحی بیان داشت: عدم توجه به مباحث آموزشی و فرهنگی می‌تواند در آینده نزدیک تهدید جدی برای گردشگری استان اردبیل تلقی شود و ما در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای داریم که در حال اجرایی شدن است.

 

سفر گردشگر

 

وی با اشاره به اینکه گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است و باید تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط در این خصوص همکاری داشته باشند، ادامه داد: میهمان نوازی مردم استان اردبیل در سطح کشور زبان زد می‌باشد که در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان می‌تواند باعث جذب گردشگران بسیاری به استان باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: تاکید اسناد بالادستی همچون سند آمایش سرزمین که به توسعه استان در حوزه گردشگری تا سال ۱۴۲۵ اشاره می‌کند نیز می‌تواند این مسیر را برای استان هموارتر کند.

 


مناطق گردشگری استان اردبیل، مقصد بیشترین مسافران 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.