https://didshahr.ir/9088

پروژه های گردشگری استان اردبیل که از مطالبه های مهم مردم است و برای رونق اقتصادی اردبیل نیز مفید است با تلاش و جدیت در حال پیشرفت است.

 

شهیدگاه شیخ صفی

پروژه های گردشگری اردبیل با توجه به اهمیت ویزه اش برای رونق اقتصادی استان با تلاش و جدیت دنبال می شود.

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، نادر فلاحی در دیدار کارکنان این اداره کل با امام جمعه اردبیل تصریح کرد: هر ۳ پروژه در پی مطالبه مردم و مسئولان ارشد استان اجرا شده است.

وی بیان کرد: در کنار مرمت بناهای شاخص تاریخی، به فرهنگ سازی جهت صیانت از آثار تاریخی توجه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت : با اقدامات صورت گرفته بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به یکی از بناهای شاخص کشور تبدیل شده است.

وی به مرمت بقعه شیخ کلخوران و کاوش جمعه مسجد اشاره کرد و گفت: احیای دروازه عالی قاپو و راه اندازی موزه صفویه شناسی در مدرسه پورسینا از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است و تا پایان سال ۵ موزه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بازگشایی و ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی را از دیگر برنامه ها دانست.

رشد ۲و نیم  برابری حضور گردشگران در استان اردبیل

فلاحی گفت: در حوزه گردشگری نیز اقدامات مناسبی انجام شده و مجموع آن منجر به رشد جذب و ماندگاری مسافران شده است.

وی با اشاره به رشد ۲٫۵ برابری حضور گردشگران به احداث هتل ۵ ستاره در اردبیل اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۸.۵ میلیون مسافر داشتیم و گردشگری اردبیل در سطح بین الملل شناخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: به دنبال این هستیم در سال ۱۴۰۰ اردبیل به وضعیت مطلوب در گردشگری دست یابد و این موضوع با برنامه های متنوع دنبال می‌شود.

جاذبه گردشگری زمستانی استان اردبیل معرفی می شود

فلاحی به اولین سفر فراکسیون گردشگری مجلس به اردبیل اشاره کرد و گفت: قرار است در جلسه مشترک با استاندار اردبیل و وزیر میراث فرهنگی اعتبارات درخواستی طرح شود.

وی برنامه شش ماهه دوم را معرفی جاذبه‌های گردشگری زمستانی عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم از هرگونه ریخت و پاش خودداری کرده و پروژه‌ها را با تمامی امکانات پیش ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خواستار همکاری تمامی نهادها با هدف توسعه اقتصاد گردشگری شد.


گردشگری استان اردبیل | گردشگری اردبیل | پروژه های گردشگری |میراث فرهنگی استان اردبیل | نادر فلاحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.