https://didshahr.ir/9969

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به در اولویت بودن گردشگری روستایی گفت: توسعه این حوزه گردشگری با جدیت دنبال می شود.

 

عشایر

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: گردشگری عشایر در اولویت برنامه های این استان قرار گرفت.

صغری فرشی با اعلام این خبر تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل میزبان کنفرانس بین المللی اکوتوریسم در سال ۲۰۲۰ خواهد بود، توجه به گردشگری روستایی و عشایر با جدیت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه امسال بحث آموزش و استغال گردشگری با جدیت دنبال می شود افزود: سال آینده در راستای تحقق این مهم از ظرفیت نخبگان، تشکل های مردم نهاد، رسانه ها و جامعه عشایری به صورت گسترده استفاده خواهیم کرد تا بتوان به واسطه این رویداد قابلیت های استان را معرفی کرد.

محور جدید گردشگری بمنظور تبلیغات تعریف می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان متذکر شد: پیرو جلسات مشترک با اداره کل تبلیغ و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی، بخش تبلیغ و بازاریابی نیز با رویکرد جدیدی در استان پیگیری خواهد شد و به ویژه محور جدید گردشگری به این منظور تعریف می شود.

به گفته فرشی محور شمال غرب کشور شامل استان های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل تعریف شده و با توجه به تاثیر اینفلوئنسرهای فضای مجازی تور بازدید ویژه این محور برای آن ها تعریف می شود.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه گردشگری زمستانی و طرح زمستان بیدار نیز قرار است کشورهایی با اقلیم نزدیک به اردبیل محور برنامه ها بوده و به ویژه رویدادهای بین المللی از جمله با محوریت پیست های اسکی تعریف شود.

تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری الکترونیک

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری الکترونیک گفت: با توجه به تعریف اپلیکیشن های گردشگری در استان، کشورهای عربی به عنوان مبدا سفر گردشگران عربی جهت معرفی قابلیت ها مورد توجه خواهند بود.

فرشی در خصوص دستور العمل معرفی جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان نیز به برنامه ریزی تعریف تور با مشارکت یکی از موسسات استانی اشاره کرد و گفت: در قالب این تورجاذبه های گردشگری استان های واقع در مسیر آن از جمله سیستان و بلوچستان معرفی خواهد شد.


گردشگری استان اردبیل | گردشگری عشایر | میراث فرهنگی اردبیل | گردشگری اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.