https://didshahr.ir/11639

با توجه به به تنوع و گستردگی میراث معنوی و ناملموس اردبیل پاسداشت و احیای رسوم کهن با غنای فرهنگی این استان مورد تاکید است.

 

صغری فرشی

 

به گزارش دیدشهر، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به ضرورت گفتمان سازی میراث ناملموس و معنوی از مسیر گردشگری برای نسل جوان تاکید کرد.

صغری فرشی در مراسم جشن شب یلدا تصریح کرد: پاسداشت و احیای رسوم کهن با غنای فرهنگی این استان مورد تاکید است.

وی با اشاره به تنوع و گستردگی میراث معنوی و ناملموس اردبیل گفت: تمامی رویدادهای گردشگری به دنبال احیای میراث کهن و معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری این استان است.

لزوم تقویت اعتماد بنفس فرهنگی جوانان

معاون گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه آیین ها بخشی از هویت فرهنگی جامعه است، افزود: لازم است اعتماد به نفس فرهنگی و اجتماعی جوانان را تقویت کنیم.

فرشی به تاریخ غنی این استان و هویت دینی این خطه که به عنوان مهد صفویه شناخته می شود، اشاره کرد و گفت: تمامی این مواریث افتخار آفرین است و باید به صورت گستره به نسل جوان معرفی شود.

وی به جاذبه های گردشگری غذا به عنوان میراث ناملموس این استان نیز اشاره کرد و افزود: معرفی جاذبه های گردشگری غذا، تبیین فرهنگ سفره ایرانی و معرفی تاریخ و تمدن از مسیر گردشگری غذا بخشی از اهداف رویدادهای گردشگری است.

بانوان نقش محوری معرفی قابلیت های گردشگر ی غذا هستند

معاون گردشگری میراث فرهنگی اردبیل با اشاره به نقش محوری بانوان در تبیین آیین های غنی و پرمفهوم خواستار مشارکت بانوان در تحقق این مهم شد.

فرشی همچنین به تدوین اطلس جامع گردشگری غذا در استان اشاره کرد و گفت: بی شک در احصا و معرفی جاذبه ها بانوان به ویژه فعالان حوزه گردشگری و نهادهای اجرایی نقش محوری دارند.

تاکید بر تقویت اقتصاد گردشگری در روستا

وی با تاکید به ضرورت تقویت اقتصاد گردشگری در روستاها افزود: توسعه واحدهای بوم گردی به همین منظور مورد تاکید بوده و طی سال های اخیر جهش قابل توجه در راه اندازی اقامتگاه ها را شاهد هستیم.

معاون گردشگری استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود: انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو انعکاس اقدامات صورت گرفته است و بی شک توانمندی و قابلیت استان را در سطح جهانی به نمایش گذاشته است.


گردشگری استان اردبیل | سایت گردشگری استان اردذبیل | اخبار گردشگری| اردبیل | جشن یلدا| میراث فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.