https://didshahr.ir/11784

مرادلو مشگین شهر با دارا بودن جاذبه های کمتر شناخته شده گردشگری با برگزاری جشنواره آیین های بومی محلی خود را بنمایش عموم در آورد.

 

ایمانعلی ایمانی

معرفی

به گزارش دیدشهر، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری با هدف معرفی آیین های بومی و محلی در روستاهای بخش مرادلو مشگین شهر خبر داد.

ایمانعلی ایمانی در جلسه برنامه‌ریزی این جشنواره تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند ظرفیت طبیعی، تاریخی و فرهنگی این روستا را معرفی کند.

وی با اذعان به وجود روستاهای کمتر شناخته شده بخش مرادلو به ظرفیت‌های غنی فرهنگی و جاذبه‌های منحصر به فرد این بخش از جمله؛ شالیزارها و باغات، رودخانه دره رود، قلعه قهقهه، پریل، چوبان، گیلدیمان، قاطرقالاسی، اوغلان قیز قالاسی، ال قایاسی، نقوش صخره‌ای مشیران، شیخ مدی، فسیل درختی شیخ محمدلو، دره‌ها و شکارگاه‌ها و روستاها با بافت و معماری سنتی اشاره کرد.

نقش مهم روستاها در توسعه بوم گردی استان

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: به ویژه صنایع دستی و تولیدات دامی و کشاورزی این بخش می‌تواند نقش مهم و محوری در جهت جلب و جذب گردشگران و توسعه بوم گردی روستاها داشته باشد.

ایمانی تپه ماهورها و دره های قره داغ بخش مرادلو را در بحث زمین گردشگری و قشلاقهای این حوزه ظرفیت بی‌نظیر عنوان کرد و خواستار توجه دهیاران در پاسداشت مواریث فرهنگی و تاریخی و رونق صنعت گردشگری این مناطق شد.


گردشگری استان اردبیل | سایت گردشگری استان اردبیل | میراث فرهنگی| گردشگری مشگین شهر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.