https://didshahr.ir/21181

سبک‌زندگی زنان در جاهای مختلف دنیا با یکدیگر متفاوت است و همین مسئله باعث تغییرات نوع زندگی افراد در کشورهای مختلف شده است.

نویسنده : مهسا کسنوی

به گزارش دیدشهر، در اینجا به بررسی چند جنبه از سبک‌زندگی زنان در کشور چین می‌پردازیم و با نکات زنانه فرهنگ‌ مردم این کشور بیشتر آشنا می شویم.

یک ماه استراحت مطلق پس از زایمان | بر اساس فرهنگ چینی، مادران در یک ماه نخست پس از زایمان باید در رختخواب بمانند. طی این مدت، حمام نروند و مسواک هم نزنند. در این مدت همچنین هیچ غذایی با طبع سرد نخورند. در فرهنگ چینی، سنت‌ها و اعتقادات زیادی درباره دوران بارداری و زایمان وجود دارد اما این مورد واقعا نسبت به دیگر موارد برجسته‌تر و قابل تامل‌تر است.

کمک‌گرفتن از طالع‌بین برای ازدواج | در جلسه اول خواستگاری رسم است که خانواده پسر یک واسط ازدواج به عنوان فرد بزرگ‌تر را همراه خود به منزل دختر می‌برند. خانواده عروس پس از پرسیدن نام کامل و روز تولد پسر، از یک طالع بین درخواست می‌کنند تا پیشگویی کند که آیا این ازدواج خوش یمن خواهد بود یا خیر. در صورت تشخیص طالع‌بین به خوب بودن این ازدواج، بعد از تقدیم هدایای فرخنده داماد به عروس، خانواده داماد از یک طالع بین دعوت می‌کنند تا بر اساس علم نجوم، تاریخ خجسته‌ای را برای برگزاری مراسم عروسی تعیین کند. پیش از برگزاری مراسم عروسی، خانواده دختر جهیزیه عروس را به خانواده داماد ارسال می‌کنند که جهیزیه نمایانگر توانایی مالی خانواده عروس است و اقلام خاصی را شامل می‌شود به عنوان مثال یک قیچی پروانه‌ای شکل که نشان‌دهنده جدایی‌ناپذیر بودن عروس و داماد است و همچنین گلدان‌هایی که به معنای صلح و ثروت در میان جهیزیه وجود دارد.

نگاه‌ها به زنان طلاق‌گرفته تغییر کرده است | در فرهنگ سنتی چین، طلاق امری مذموم بوده است و یک ضرب‌المثل قدیمی در چینی به زنان می‌گوید:«ازدواج کن و بعدش زندگی کن تا این‌که موهات سفید بشه». در دوران قدیم برای یک زن ننگ‌آور بوده اگر بیش از یک‌بار ازدواج می‌کرده اما هم اکنون نگاه‌ها به این مسئله تا حد زیادی تغییر کرده است. طبق جدیدترین آمار، زنان بیش از 44 درصد از نیروی کار چین را تشکیل می‌دهند و حرف‌های سنتی دیگر مثل قبل طرفداری در بین مردم ندارد.

تمایل زنان‌چینی به مهمانی‌دادن در بیرون خانه | زنان چینی ترجیح می‌دهند مهمانی‌های خود را به جای خانه در مکان‌های عمومی برگزار کنند؛ به ویژه اگر مهمان خارجی داشته باشند. پس اگر شما را به خانه خود دعوت کردند، بدانید که افتخار بزرگی نصیب‌‌تان شده است. حتما به موقع خود را به مهمانی برسانید و طبق رسم کفش‌های خود را قبل از ورود به خانه درآورید. موقع خوردن غذا صبر کنید تا به شما بگویند کجا بنشینید، میزبان نفر اولی است که غذا را شروع می‌‌کند و همچنین هر غذایی که به شما تعارف کردند، باید امتحان کنید و گرنه زنان چینی این رفتار شما را بی احترامی تلقی خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.