https://didshahr.ir/24966

یکی از بامزه ترین حیوانات خانگی، گربه‌ها هستند. با قیافه ملوس و دوست‌داشتنی که دارند، تمایل افراد به نگهداری این حیوان بیشتر می‌شود.

 گربه ها پر جنب‌و‌جوش هستند و با رفتار خود نظر افراد زیادی را جلب می‌کنند. در حال حاضر خیلی از مردم از گربه‌های مختلف در منزل خود نگهداری می‌کنند؛ اما این نگهداری هزینه‌هایی را به همراه دارد.

در صورتی که شما هم به گربه‌ها علاقه دارید و به دنبال نگهداری یکی از آن‌ها در منزل خود هستید، باید نکات مهمی را برای نگه داشتن آن‌ها در نظر بگیرید. قبل از این که تصمیم بگیرید این حیوان خانگی دوست داشتنی را به منزل ببرید، درباره هزینه‌های نگهداری از آن به درستی فکر کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم هزینه‌های نگهداری گربه را بررسی کنیم. برای کسب آگاهی از این هزینه‌ها تا پایان با ما باشید!

نگهداری گربه چه هزینه‌هایی دارد؟

برای نگهداری از گربه، فراهم آوردن برخی از موارد نگهداری و هزینه برای آن‌ها، هر چند مدت یک بار نیاز هست. اما برخی دیگر از اقداماتی که برای نگهداری این حیوان باید انجام دهید، به صورت همیشگی است و هزینه‌های ماهانه ای را در بر دارد. می‌توان گفت که هزینه‌های خوراکی و بهداشتی جزو هزینه‌های ماهانه محسوب می‌شوند و هزینه درمانی جزو هزینه‌هایی است که هر چند وقت یک بار متحمل می‌شوید.

در ادامه هزینه‌های نگهداری گربه را برای شما بیان می‌کنیم تا با در نظر داشتن این موارد بتوانید تصمیم درستی برای نگهداری از این حیوان خانگی بگیرید.

هزینه‌های پزشکی

هزینه‌های پزشکی برای نگهداری از گربه ها می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه‌ها برای اقدامات مختلف پزشکی باید پرداخت شوند. مراجعه به دامپزشک برای امور مختلف معمولا ماهانه نیست، مگر این که گربه شما یک بیماری خاص داشته باشد. در زیر، هزینه‌های پزشکی برای موارد مختلف را بیان می‌کنیم.

  • چکاپ: یکی از مواردی که به نحوی هزینه‌های پزشکی به همراه دارد، چکاپ گربه در دوره زمانی مختلف است. معمولا در سال یک بار اقدام به معاینه کلی گربه کفایت می‌کند، اما در صورتی که سن گربه بالاتر رفت باید تقریبا هر شش ماه این کار را انجام دهید.
  • توجه به سلامت دندان: قبل از این که دندان‌های گربه شما آسیب ببینند و نیاز به درمان داشته باشند، بهتر است که با تهیه مسواک از پت شاپ از آن‌ها مراقبت کنید. به طور کلی شما باید هزینه‌هایی را برای معاینه دندان‌های گربه خود و جرم‌گیری آن‌ها کنار بگذارید.
  • واکسن: برای حفظ سلامت گربه‌ها، باید واکسن‌هایی را به آن‌ها تزریق کنید. این واکسن‌ها شامل واکسن سه‌گانه و واکسن هاری می‌شوند. در مراکز مختلف با توجه به محل زندگی شما هزینه پرداختی برای این واکسن‌ها متفاوت است. گاهی اوقات گربه شما نیاز به تزریق واکسن‌های تقویتی هم خواهد داشت که این، به شرایط مختلفی بستگی دارد.
  • هزینه های مربوط به انگل، کک، کنه و…: اگر گربه شما کاملا خانگی است و در شرایطی قرار دارد که با بیرون از منزل ارتباطی ندارد، امکان مبتلا شدن به چنین مواردی را نخواهد داشت. در صورتی که گربه شما در خارج از منزل غذا شکار می‌کند یا در محل زندگی آن کک و کنه وجود دارد، باید هزینه‌هایی را برای از بین بردن آن‌ها صرف سلامت گربه خود کنید.
  • ابتلا به بیاری های مزمن: برخی از گربه‌ها دچار بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری کلیه و… هستند. با وجود علاقه‌ای که به گربه خود دارید، هزینه‌هایی برای طی کردن مراحل درمانی این‌گونه بیماری‌ها باید پرداخت کنید. این هزینه‌ها ممکن است تا زمانی که گربه شما زنده باشد، ادامه یابد.

هزینه‌های مربوط به خوراک

یکی از اساسی‌ترین هزینه‌های ماهانه برای نگهداری گربه، هزینه‌های خورد و خوراک آن است. انواع مختلفی از غذاهای گربه در بازار وجود دارد. این غذاها با قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند و برخی از آن‌ها دارای قیمت بالایی هستند. شما باید به کیفیت غذایی که به گربه خود می‌دهید، بسیار توجه کنید. اگر به خاطر ارزان بودن یک غذا به کیفت آن دقت نداشته باشید، موجب بیماری گربه و افزودن هزینه‌های درمانی خواهید شد.

بنابراین، سعی کنید غذایی با کیفیت و با قیمت مناسب برای گربه خود بخرید. شما می‌توانید غذاهای کنسروی و خشک را در برندهای مختلف و مورد علاقه گربه خود از پت شاپ‌ها خریداری کنید. در مواقعی هم می‌توانید از گوشت، مرغ، ماهی و… برای خوراک گربه خود استفاده کنید. شما با توجه به نوع گربه خود باید غذاها و یا تشویقی‌های مناسبی را برای آن تهیه کنید. برای خرید انواع برندهای غذای گربه می‌توانید به پت شاپ آنلاین پت راید مارکت مراجعه کنید و آن‌ها را با قیمت مناسب بخرید.

هزینه خرید وسایل گربه

معمولا برای نگهداری گربه، شما به وسایل مختلفی نیاز دارید. اگر دوست دارید از یک گربه به عنوان حیوان خانگی در منزل خود نگهداری کنید، باید وسایل گربه را هم برای آسایش آن و راحتی کار خود تهیه نمایید. برای خرید این وسایل شما باید هزینه‌هایی را بپردازید. در پت راید مارکت تمامی وسایل مورد نیاز برای مراقبت از گربه ها را می‌توانید با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. در زیر لیستی از وسایل لازم که برای نگهداری از گربه‌ها باید بخرید، بیان می‌کنیم.

  • ظروف برای جای غذا و آب گربه
  • جای خواب گربه
  • خاک مخصوص گربه
  • ظرف جای خاک گربه
  • وسایل مورد نیاز برای سرگرم شدن و بازی کردن گربه‌ها
  • جعبه مناسب برای حمل گربه
  • مسواک و خمیردندان مخصوص
  • شامپو مخصوص گربه
  • ناخن گیر و برس
  • قلاده

هزینه های مربوط به اصلاح مو و ناخن

برخی افراد، خودشان موی گربه و ناخن آن را اصلاح می‌کنند؛ اما برخی دیگر هستند که برای انجام این کار به مطب مراجعه می‌کنند. در صورتی که خودتان این کارها را انجام ندهید، باید هزینه‌ای را برای آن پرداخت کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که مشاهده کردید، نگهداری گربه هزینه‌هایی را به دنبال دارد که باید قبل از تصمیم‌ به داشتن این حیوان خانگی، آن‌ها را در نظر بگیرید. برای نگهداری از این حیوان باید هزینه‌های مختلفی بپردازید که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم. به طور دقیق نمی‌توان گفت که هزینه ماهانه گربه چقدر است؛ زیرا نژاد، نوع و شرایط متفاوتی دارند. اما برای نگهداری از آن‌ها، همه هزینه‌هایی که این جا بیان کردیم، ضروری است.

یکی از پت شاپ‌هایی که می‌توانید خوراک و وسایل مورد نیاز گربه دوست داشتنی‌تان را از آن با قیمت مناسب تهیه کنید، پت راید مارکت است. برای خرید از این مرکز می‌توانید به سایت http://market.petride.ir مراجعه کنید.

 

    https://didshahr.ir/24966

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.