https://didshahr.ir/27218

خط دوم انتقال لوله گاز به استان اردبیل به طول ۵۵ کیلومتر و قطر ۳۰ اینچ با عنوان چلوند- اردبیل با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

آغاز شروع عملیات خط انتقال گاز چلوند_اردبیل

نویسنده: مریم محرمی

به گزارش دیدشهر، با حضور نمایندگان معزز و مردمی شهرستانهای اردبیل ، نیر، نمين و سرعین در مجلس شورای اسلامی ، استاندار استان ، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملّی گاز ایران و هیئت همراه ، مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ، رئیس منطقه ۸ عملیات انتقال گاز کشور، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل و جمعی از مسئولین استانی در مرکز خط انتقال گاز شهرستان اردبیل برگزار شد.

پروژه انتقال گاز چلوند- اردبیل بصورت EPC انجام می شود

مهندس شکوهیان معاون مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این مراسم با بیان اینکه در اسرع وقت و همزمان با اقدامات و پیگیری های صورت گرفته مراحل مطالعاتی و اخذ مجوزهای لازم در رابطه با احداث خط انتقال گاز چلوند-اردبیل انجام شد؛ گفت: شرکت پیسا یکی از شرکت‌های معتبر در این حوزه بصورت EPC بعنوان مجری پروژه انتخاب شده و اقدامات لازم در خصوص تجهیز کارگاه صورت گرفته است.

امیدواریم تعهدات پیمانکار سر وقت انجام شود

مهندس بدری از آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال لوله گاز به استان اردبیل به طول ۵۵ کیلومتر و قطر ۳۰ اینچ خبر داد و گفت: طبق پیگیری‌هایی که پیش از این داشتیم، این پروژه حیاتی برای توسعه آتی استان، با حضور دیگر همکارانم در مجلس، دکتر چگینی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و استاندار اردبیل با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه با راه‌اندازی این خط افق توسعه کشاورزی و صنعتی استان روشن‌تر می‌شود، تصریح کرد: این پروژه خط انتقال گاز با هدف افزایش ظرفیت ورودی گاز به استان اردبیل به میزان ۱۵.۲۵ میلیون مترمکعب در روز، تأمین آتی گاز شهر اردبیل به میزان ۸.۴ میلیون مترمکعب، ایجاد پایداری در انرژی گاز استان و همچنین تأمین کسری گاز مجتمع‌های گلخانه‌ای مغان و خداآفرین تا سقف ۵.۲ میلیون مترمکعب در روز، عملیاتی شده است و امیدواریم طبق تعهدات پیمانکار طرح نهایتاً تا نیمه دوم سال ۱۴۰۳ شاهد بهره‌برداری از این خط انتقال باشیم.

عقب ماندگی استان اردبیل، تاریخی است

حامد عاملی استاندار اردبیل در مراسم کلنگ زنی خط انتقال گاز چلوند – اردبیل ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به عقب ماندگی تاریخی استان در توسعه زیرساخت‌ها اشاره نمود و اظهار داشت: بی شک استان اردبیل به لحاظ زیر ساخت‌ها و ارتباطات علی الخصوص در حوزه گاز بسیار عقب مانده است و قطعاً توسعه زیرساخت‌ها بخصوص در حوزه پروژه گلخانه ای مغان بسیار حائز اهمّیت است.

استاندار اردبیل در سخنان خود خواستار مساعدت مسئولین در رابطه با احداث ضروری خط لوله گاز گرمی به پارس آباد شد و گفت: مردم اردبیل قطعاً قدردان تمامی تلاش های مسئولین و کارکنان خدوم صنعت گاز هستند.

عاملی پیشرفت استان را نتیجه همدلی و انسجام همه علی الخصوص نمایندگان و مسئولین دانست و گفت: انشاالله بتوانیم وظیفه خدمت گزاری را بتوانیم به درستی انجام دهیم و شرمنده خون شهدا نباشیم.

اردبیل جزو استان‌های محروم در توسعه متوازن می باشد

مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم کلنگ زنی خط لوله گاز چلوند- اردبیل ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب ؛ شهداء را صاحبان اصلی انقلاب و نظام عنوان نمود و گفت : استان اردبیل با اهدای ۳۴۰۰  شهید به نظام جمهوری اسلامی جزو پیشگامان دفاع و حراست از نظام می باشد. ولی اَلحقُّ وَ الِانصاف جزو استان‌های محروم در توسعه متوازن می باشد و قطعاً با بهره برداری پروژه ۵۵ کیلومتری خط انتقال دوم گاز چلوند- اردبیل طی سال آینده قطعاً نیاز استان به گاز مرتفع خواهد شد.

وی پروژه های صنعت گاز در استان اردبیل را زنجیره ای عنوان نمود و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۳۰۰۰ میلیارد در مناطق محروم توسعه گازرسانی داریم و قطعا در خدمت به مردم با قدرت و قوت عمل خواهیم نمود.

چگنی تسریع در اجرای پروژه چلوند- اردبیل را خواستار شد و گفت: الحمدلله تمامی کالای پروژه چلوند به اردبیل تامین شده است و مجری طرح نیز جزو پیمانکاران خوشنام می باشد.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران به پروژه های ذخیره سازی گاز طبیعی در کشور نیز اشاره نمود و گفت : در این خصوص با جایگزینی بخاری های قدیمی قطعا ظرفیت صرفه جویی بسیار زیادی ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.