https://didshahr.ir/7730

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از رشد ۶۰ درصدی واحدها و هسته‌های فناوری در پارک علم و فناوری استان اردبیل در ۶ ماهه گذشته سال ۹۸ خبر داد.

 

پژوهش و فناوری نانو

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)،  حبیب ابراهیم‌پور در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز خبرنگار و تلاش مجموعه رسانه‌ها در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور اظهار کرد: رسانه‌ها در کنار جامعه مدنی نقش مهمی را در بیان خواسته‌ها و مطالبات مردم دارند به طوری که بعد از قانون اساسی، مجلس و احزاب سیاسی رسانه‌ها و مطبوعات و نشریات آزاد رکن چهارم دموکراسی محسوب می‌شوند.

وی مسئولیت رسانه‌ها را در طرح شفاف مسایل و آگاهی‌بخشی عمومی یادآور شد و خاطرنشان کرد: قطعا در توسعه جوامع و در خلا نهادهای مدنی این رسانه‌ها هستند که مسئولیت سنگینی را به دوش کشیده و در حقیقت بازتاب‌دهنده خواسته‌ها و مطالبات مردم در مقابل دولت هستند.

رشد ۶۰ درصدی پارک علم  فناوری استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به فعالیت ۳ ساله پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان اردبیل به رغم نوپا بودن در قیاس با سایر استان‌ها فعالیت‌های خوبی را داشته به طوری که در ۶ ماه مسئولیت پارک علم و فناوری استان اردبیل توانستیم تعداد واحدها و هسته‌های فناوری را از ۱۴۵ واحد به بیش از ۲۳۰ واحد ارتقا دهیم که یک شرکت دانش بنیان را نشان می‌دهد.

ایراهیم‌پور افزود: ما در حال حاضر ۲۷ شرکت دانش بنیان داریم که همچنان تعداد آنها در حال افزایش است و امیدواریم تا آخر سال در این حوزه نیز رشد ۷۰ درصدی را شاهد باشیم.

وی به مراحل چهارگانه فعالیت پارک در حمایت از نخبگان و مخترعین اشاره و تصریح کرد: بعد از شکل‌گیری هسته‌های فناور تولید محصول به مرحله انبوه رسیده و در حقیقت واحد فناور شکل می‌گیرد و در مرحله بعد با استقرار در پارک امر تجاری‌سازی اتفاق افتاده و در نهایت شرکت دانش بنیان فعالیت خود را انجام می‌دهد.

تسهیلات کم بهره به ۱۰ شرکت مستقر در پارک علم وفناوری پرداخت شد

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: ما سال گذشته برای اولین بار اعطای تسهیلات را به واحد فناور استان‌ها شاهد بودیم به طوری که برای ۵۴ هسته ۱۲۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم که رقم آن برای هر هسته ۵ تا ۱۲ میلیون تومان بوده است.

ابراهیم‌پور از پرداخت ۲۵۷ میلیون تومان تسهیلات به ۱۰ شرکت مستقر در پارک به صورت تسهیلات کم‌بهره اشاره کرد و افزود: در این ۶ ماه ۱۰۰ میلیون تومان نیز به شرکت‌ها و واحدها پرداخت شده تا در پنج نمایشگاه با محوریت تجاری‌سازی شرکت کنند و در این مدت بیش از پنج کارگاه ملی و ۱۵ کارگاه توانمند‌سازی استانی برای فعالان این عرصه برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در راستای آشنایی دانشجویان و علاقمندان با فعالیت پارک در چند ماه اخیر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بازدید از پارک را شاهد بودیم به طوری که پیش از این ۹۰ درصد مسئولان استان از فعالیت‌های پارک آگاهی نداشتند و حتی استاندار اردبیل نیز دو بار از این مجموعه دیدن کرده و قرار شده با حضور ۷۰ مدیر اجرایی و بانک جلسه اشتغال در پارک علم و فناوری برگزار شود.

پارک علم وفناوری استان اردبیل صاحب سایت مدرن می شود

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از طراحی سایت مدرن برای پارک و همچنین راه‌اندازی پنجره واحد و انعکاس عملکرد پارک از طریق سامانه‌های جدید خبر داد و اظهار کرد: ما دو مرکز رشد تخصصی در جهاد کشاورزی و ۱۴ واحد فناور در واحد گرمی داریم و قرار است در خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر این واحدها را راه‌اندازی کرده و در نمین نیز واحد نوآوری و صنایع خلاق راه‌اندازی شود.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار کمیسیون مستقل پارک استان هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد که ما تلاش کردیم با منفک شدن از استان‌های شمالغرب به صورت مستقل زمینه فعالیت این کمیسیون را فراهم آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.