https://didshahr.ir/10054

روستاها محور تولیدات صنایع دستی محسوب می‌شوند و برپایی کارگاه‌های تولید در آنها به ویژه در مناطق محروم مورد توجه بوده تا به اشتغال خانوارهای روستایی کمک کرد.

 

صنایع دستی

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تولید سالانه ۱۲۰ هزار متر مربع بافته داری در این استان خبر داد.

نادر فلاحی اظهار داشت: این میزان تولید عمدتا شامل گلیم، جاجیم و ورنی است و در تمامی شهرها و اغلب روستاهای استان بافته های داری تولید می‌شود.

تولیدات استان از کیفیت قابل توجهی برخوردار است

وی با بیان اینکه تولیدات استان از کیفیت قابل توجهی برخوردار است، افزود: ورنی مغان، گلیم نمین و جاجیم خلخال توانسته‌اند در سال‌های اخیر نشان ملی جغرافیایی کسب کنند و امسال نیز توانستیم نشان بین المللی جغرافیایی ورنی مغان را کسب کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه اردبیل قطب بافته‌های داری کشور محسوب میشود، افزود: ۴ هزار بافنده در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

فلاحی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای رونق تولید صنایع دستی افزود: علاوه بر اعطای تسهیلات به بافندگان امسال به صورت جدی بحث آموزش صنایع دستی دنبال شده است.

استفاده از ظرفیت صنعتگران برای توسعه موزه ها

وی با بیان اینکه روستاها محور تولیدات صنایع دستی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: برپایی کارگاه‌های تولید در روستاها به ویژه در مناطق محروم مورد توجه بوده تا بتوان با رونق تولید صنایع دستی به اشتغال خانوارهای روستایی کمک کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به توسعه موزه صنایع دستی استان گفت: در نظر داریم ظرفیت خود صنعتگران را برای مدیریت این مجموعه به کار گیریم.

به گفته فلاحی اردبیل جزو ۱۰ استان برتر تولیدات صنایع دستی است و اشتغال ایجاد شده از محل تولیدات صنایع دستی تنها در سال گذشته شامل ۱۹۸ نفر در مشاغل خانگی، ۲۷۹ در زمینه روستایی و ۳۵ نفر از منابع داخلی و فراگیر است.


گردشگری استان اردبیل | صنایع دستی استان اردبیل | تولید صنایع دستی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.