https://didshahr.ir/1113

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر با اشاره معرفی روستای تاریخی پیرنق بعنوان جاذبه کمتر شناخته شده گفت: با توجه به وجود ظرفیت تاریخی این روستا می توان اقامتگاه‌های بوم گردی را تقویت کرده و ماندگاری گردشگر در این منطقه را افزایش داد.

به گزارش دیدشهر، بهنام وکیلی در بازدید از این گورستان تاریخی تصریح کرد: گورستان تاریخی روستای پیرنق یکی از آثار شاخص تاریخی شهرستان نیر است بطوریکه این گورستان معروف به گور قبری در شهرستان نیر از لحاظ تنوع سنگ‌های صندوقچه‌ای شکل و نقش و نگارهای روی سنگ در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: گورستان پیرنق یکی از ظرفیت‌های گردشگری تاریخی شهرستان نیر است که ضروری است به عنوان جاذبه کمتر شناخته شده معرفی شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر تاکید کرد: تعدد صندوق قبرهای سنگی در شکل‌های مختلف از حیث تاریخی و هنری در نوع خود بی نظیر است.

روستای پیرنق

وکیلی ادامه داد: با توجه به وجود این ظرفیت تاریخی می توان اقامتگاه‌های بوم گردی را تقویت کرده و ماندگاری گردشگر در این منطقه را افزایش داد.

او اضافه کرد: در صورتی که ایده‌هایی در این خصوص ارائه شود، با پرداخت تسهیلات و تامین زیرساخت‌ها طرح های بوم گردی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.