https://didshahr.ir/13070

امروزه استفاده از دستگاه دیاگ به یک ضرورت بسیار مهم تبدیل شده است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند.

استفاده درست و حرفه ای از دستگاه دیاگ برای رفع مشکلات مربوط به خودروها یک اصل بسیار مهم است. به همین جهت شما باید در این راستا اقدامات متعددی را انجام دهید که هر کدام از آن ها در نوع خود حائز  اهمیت هستند. در حال حاضر انواع مختلف دستگاه های دیاگ در حال عرضه هستند که شما می توانید برای خرید آن اقدام لازم را انجام دهید. البته باید در هنگام خرید این دستگاه به نوع ماشین خود نیز توجه کافی را داشته باشید.

تعریف دستگاه دیاگ

این ابزار می تواند عیب یابی دستگاه دیاگ را به آسان‌ترین شکل ممکن انجام دهد. در واقع دیاگ قطعه ای است که با بررسی اطلاعات دریافتی از خودرو، قطعات خراب و ایرادات آن را به شما اعلام خواهد کرد. با توجه به شرایطی که برای شما شرح داده شد، استفاده از این دستگاه به صورت گسترده در حال انجام است.

به همین علت شما می توانید که با کمک این ابزار تعمیر انواع مختلف ماشین های ایرانی و خارجی را انجام دهید. امروزه این دستگاه در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. از همین رو به شما نیز توصیه می کنیم که در اولین فرصت ممکن برای خرید یک دستگاه دیاگ باکیفیت اقدام کنید تا مشکلات شما به راحت ترین شکل ممکن حل شود. البته دستگاه دیاگ نیز باید با توجه به مدل خودرو  خریداری شود تا بهترین کاربرد ممکن را داشته باشد. بررسی های صورت گرفته در این راستا نشان دهنده آن است که تمام تعمیرکاران حرفه ای از این ابزار بی نظیر استفاده می کنند که شما هم می توانید یکی از همین افراد باشید.

بررسی انواع دستگاه دیاگ ماشین

با توجه به توضیحاتی که خدمت شما داده شد، حتما به اهمیت بالای دستگاه دیاگ ماشین پی برده اید. این ابزار دارای انواع مختلفی است که باید هر کدام از آن ها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند. در حال حاضر شاهد آن هستیم که این محصول به دو شکل مختلف پرتابل و لپ تاپی در بازار عرضه می شود. نمونه پرتابل به آسانی قابلیت حمل دارد که به همین علت می توان آن را به صورت دائم جابجا کرد. معمولا اکثر امداد خودروها از این نوع خاص از دیاگ استفاده می کنند. این دستگاه دارای باطری است که تامین انرژی آن از این طریق برای شما انجام می شود.

دیاگ لپ تاپی یکی دیگر از این ابزارها است که به صورت ثابت مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع از دستگاه شما به یک لپ تاپ برای نمایش نتایج دستگاه نیاز خواهید داشت. در واقع این ابزار دارای صفحه نمایشگر مستقل نیست. معمولا از این نوع دیاگ در تعمیرگاه های خودرو استفاده می شود که مزایا و معایب خاص خود را دارد. شما می توانید که نرم افزار مربوط به خودروهای مختلف را بر روی لپ تاپ نصب کرده و عملیات خود را تکمیل کنید. یکی دیگر از انواع دستگاه هایی که در این قسمت وجود دارد دیاگ تبلتی یا موبایلی است. این تجهیزات جدیدتر از دو مورد قبلی هستند که شما می توانید به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده کنید. در این حالت شما با استفاده از گوشی یا تبلت خود ایرادارت خودرو را کشف می کنید.

نحوه عملکرد دستگاه دیاگ

با توجه به توضیحاتی که درباره دستگاه دیاگ داده شد، شما باید با نحوه کار و عملکرد آن نیز آشنایی کافی را داشته باشید. بر همین اساس امروزه شاهد آن هستید که دستگاه های جدید با تکنولوژی جدیدتری ساخته شده اند. برای اینکه دستگاه دیاگ بتواند به بهترین شکل ممکن عمل کند، باید عوامل مهم در آن رعایت شود. یکی از این موارد نرم افزار دیاگ موتور یا ماشین است. برای هر مدل از خودرو نرم افزار ویژه ای وجود دارد که باید آن را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهید. داشتن یک سخت افزار مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا موبایل نیز از دیگر مواردی است که باید خود را برای آن آماده کنید.

به غیر از این موارد، حتما باید به کابل های ارتباطی و کانکتورها دقت زیادی داشته باشید. هر چقدر که کابل ها باکیفیت تر باشند، به طور قطع انتقال داده ها نیز به شکل بهترین صورت می گیرد. زمانی که اتصالات بین آی سی یو ماشین با دستگاه دیاگ برقرار می شود، به خوبی داده ها انتقال پیدا می کند. در نهایت نرم افزار مربوطه داده های دریافتی از آی سی یو را پردازش کرده و ایرادات را مشخص خواهد کرد.

موارد مهم در خرید دستگاه دیاگ که باید بدانید

امروزه خرید دستگاه دیاگ به یک ضرورت مهم تبدیل شده است که بسیاری از تعمیرکاران در این راستا اقدام می کنند. با این اگر می خواهید که برای خرید دستگاه دیاگ  موتور یا ماشین اقدام کنید، باید عوامل متعددی را در نظر داشته باشید. برخی از دستگاه های دیاگ کاربری عمومی دارند و برای اکثر مدل  های خودرو قابل استفاده هستند.

این در حالی است که برخی دیگر فقط برای خودروهای مربوط به یک شرکت خاص تولید شده اند. در واقع این شما هستید که باید بهترین تصمیم را در چنین مواقعی بگیرید و با توجه به نیاز خود خرید کنید. همچنین بررسی کنید که آیا محصول مورد نظر شما شامل خدمات پس از فروش می شود یا خیر. در حال حاضر برندهای موفق زیادی در حال فروش دستگاه دیاگ هستند که شما می توانید با توجه به نیاز خود خریدتان را نهایی کنید.

 

سخن پایانی

دستگاه دیاگ یکی از بهترین ابزارهایی است که می توان با کمک آن عیب یابی خودرو را به صورت حرفه ای انجام دهید. به همین علت خرید دستگاه دیاگ یک انتخاب عاقلانه است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید. بر همین اساس مجموعه صنعتی پارس کوشان بهترین نوع این دستگاه را برای شما عرضه می کند. همچنین شما می توانید که قطعات دیگری همچون انژکتور شور موتور ماشین را با بهترین شرایط ممکن از این گروه صنعتی خریداری کنید. خوشبختانه خدمات پس از فروش خوبی نیز به شما تعلق می گیرد پس از این فرصت طلایی بهره ببرید.

    https://didshahr.ir/13070

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.