امروز می خواهیم درباره اینکه چطور رقیب خود را در کسب و کار کنار بزنیم صحبت کنیم.
شرایط اقتصادی روز به روز نامعلوم و پیچیده تر می شود. در چنین شرایطی کسب در آمد بر اساس رقابت هایی که ایجاد می شود روز به روز افزایش می یابد، به همین دلیل راه اندازی یک شغل در چنین شرایطی به تنها مشکلات زیادی به همراه دارد چه رسد بخواهید در این شرایط از رقبایی که در تعداد زیاد وجود دارد پیشه بگیرید و کسب در آمد کنید.
چطور رقیب را خود در کسب و کار کنار بزنیم؟
رقابت یک چالش بسیار جذاب اما سخت است. به همین همواره اکثر مشاغل در تلاش هستند تا راه هایی اجرا کنند که در میان رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشد. در این مسیر تبلیغات یکی از راه های موثر برای پیشه گرفتن از رقیب است. تبلیغات به خودی خود راه و روش های زیادی درون خود دارد که برای اینکه موفقیتی بدست آورید باید بسیار حرفه ای عمل کنید، از تبلیغات بنری گرفته تا تبلیغات آفلاین و انواع روش های دیگری که میتواند به شناخت بیشتر دیگران از شغل شما کمک کند را به نوعی تبلیغات نسبت می دهد.
تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات بنری دارای زیر شاخه های گوناگونی است که شما می توانید ابتدا یک طراحی بنر بر اساس نوع تبلیغ خود ایجاد کنید، طراحی بنر خود در پلتفرم یا جایگاهی که وجود دارد استفاده کنید. برای نمونه شما وقتی در خیابان در حال پیاده روی یا طی کردن مسیری با خودرو هستید، مطمئنا بیلبوردهای تبلیغاتی زیادی را دیده اید که هر کدام می تواند یک شغل معرفی کند.
در تجربه ی شخصی بنده، که به دفعات از اتوبان یا آزادراه های کشور عبور می کردم در میان چندین بیلبورد تبلیغاتی که در طول مسیر وجود داشت، تنها چند بیلبورد بود که نگاه من را مجذوب کرد و من برای ثانیه هایی جذب آن تبلیغ شدم. ( چنین مساله هنر یک طراح گرافیک را نشان می دهد ) .
در کنار این مورد، ما به تابلوهای مغازه ها نگاه میکنیم که هر مغازه یا شغلی را راه اندازی می شود به نوعی از قدرت تبلیغات بنری برای خود و محل کسب خود استفاده می کند. به طور کلی بنر تبلیغاتی کاربرد های زیادی دارد و شما میتواند به دلیل کاربردی بودن آن، این مدل تبدیل تبلیغ را در جایگاه و روش های مختلف استفاده کنید. امروزه تبلیغات بنری در اینترنت به یکی مهم ترین روش های حال حاضر در تبلیغات آنلاین تعریف شده است و بسیاری کسب و کار ها با هر موضوع و صنفی در این عرصه حضور دارد و محصول خود را معرفی میکنند.
روش دوم: سئو سایت برای موتورهای جستجو
یکی دیگر از روش مرسوم در چند سال اخیر، سئو کردن وب سایت برای موتور جستجو است. به صورت کوتاه عرض کنم که مجموعه ای از اقدامات است که باعث می شود یک سایت در بستر وب بهینه یا استاندارد سازی شود. این کار باعث می شود که سایت های جستجوگر از جمله معروف ترین آن ها گوگل بتوانند یک درک عمیق تر و صحیح تری از مفهوم و ساختار و موضوع یک صفحه از سایت در اینترنت به دست آورند. هر سایتی که بتواند اصول و قوائد استاندارد سازی بر اساس الگوریتم های گوگل را با دقت و صحت بیشتری انجام دهد می تواند جایگاه بهتری نسبت به رقیب خود در موتور جستجوگر به دست آورد.
اصولا سئو امروزه به یک تخصص ویژه تبدیل شده است، شرکت های زیادی به وجود آمده اند تا در این امر به کمک کسب و کارها بیایند. برای نمونه پارسی طرح ایرانیان یکی از شرکت های معروف در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت شما و همچنین طراحی گرافیک در راستای تبلیغات موثر و هدفمند است که اگر شما بخواهید تحت تبلیغ کنید کنارشماست و اگر بخواهید در وب، سایت خود را با قوانین گوگل بهینه سازی کنید بازهم پارسی طرح ایرانیان در کنارشما حضور خواهد داشت و ما از جانب خود این سایت را به شما معرفی میکنیم.
در ادامه:
سئو برای چه کسب و کارهایی اولویت است؟
اگر برگردیم به سال 95، سئو یک چیز خیلی پیش پا افتاده و با به کار گیری چند روش ساده و ارزان در مدت زمان کوتاه بسیاری از سایت ها نتیجه می گرفتند و به جایگاه های بالا میرسیدند اما بعد از چند سال و هوشمند تر شدن الگوریتم ها و افزایش تعداد رقبا در هر موضوع و در هر کلید واژه این مساله روز به روز دشوار و دشوار تر شد تا امروز که روند سئو یک به نظر روند سخت و پیچیده ای می باشد که بسیاری از شرکت ها به جای قرارداد پروژه ای سئو به دنبال استخدام یک نیروی متخصص سئو هستند که علاوه بر تبلیغاتی که انجام می دهند بتوانند از طریق سئو، کسب و کار خود را به مشتریان مد نظرشون نشان دهند.
امروزه اگر شما بخواهید قابلمه بفروشید به سئو نیاز دارد، اگر در فکر طراحی دکوراسیون هستید یا فروش پرنده و هر انچه به عنوان یک شغل و مهارت قابل عرضه شناخته می شود می توانید در میان رقبا قرار بگیرید و در جستجوگر ها اهداف خود را دنبال کنید. پس متوجه شدیم که این روزها سئو به یک اصل تبدیل شده است.
حال سئو یا تبلیغات، کدام اهمیت بیشتری دارد؟
ما هر دوی این موارد را پیشنهاد میکنیم، یعنی هم سئو برای بلند مدت، هم تبلیغات برای کوتاه مدت. در این میان هم شما به یک نیروی مختصص با مهارت کافی برای سئو سایت خود نیاز دارید و هم به یک مختصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ که هر دوی آن ها در شرایط ایده آل می توانند کمک بزرگی برای کسب و کار شما باشند.
سرمایه کافی داشتن برای اجرای چنین طرحی اهمیت زیادی دارد. اگر شغل شما در ابتدای راه است و یک سایت راه اندازی کرده اید، بهترین روش شروع تبلیغات استفاده از شبکه های اجتماعی برای معرفی محصول است. هم رایگان است و هم تخصص زیادی نیاز ندارد و شما می توانید به اسانی با کمی تلاش و پشت کار مشتریان خود را این طریق افزایش دهید.
کسب و کار موفقی داشته باشید.