https://didshahr.ir/1717

بهزاد ستاری گفت: براساس مجوزهای صادر شده تمامی معلولان و پشت نوبتی‌های بهزیستی را به چرخه حمایتی این مجموعه اضافه می کنیم تا به نوعی حمایت و همراهی از این افراد نیازمند اتفاق بیفتد.

به گزارش دیدشهر، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی معلولان اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس و همراهی دولت مستمری معلولان و مددجویان بهزیستی در سالجاری بیش از سه برابر افزایش یافت به طوری که این خانواده‌ها هم اکنون بیش از یک میلیون تومان ماهانه دریافتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم تا براساس مجوزهای صادر شده تمامی معلولان و پشت نوبتی‌های بهزیستی را به چرخه حمایتی این مجموعه اضافه کنیم تا به نوعی حمایت و همراهی از این افراد نیازمند اتفاق بیفتد.

ستاری از واگذاری کارهای بهزیستی به مراکز غیردولتی خبر داد و گفت: تا 95 درصد فعالیت‌ها و خدمات بهزیستی را به مجموعه‌های غیردولتی واگذار کردیم به طوری که 650 مرکز، موسسه و انجمن غیردولتی فعالیت‌ها را در این حوزه سامان می‌دهند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: از این تعداد مراکز 68 مرکز به عنوان موسسه خیریه و انجمن، 39 مرکز توانبخشی با تحت پوشش قرار دادن 2 هزار معلول در بهره‌مندی از خدمات شبانه‌روزی و روزانه و 407 مرکز تحت پوشش معاونت امور اجتماعی به ویژه مهدهای کودک شهری و روستایی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

معلول

وی به فعالیت 110 مرکز پیشگیری از اعتیاد و کمپ‌های ترک اعتیاد به همراه مراکز ارائه مشاوره‌های ژنتیکی و روانشناختی در کنار 15 مرکز خدمات بهزیستی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 5 موسسه خیریه در اردبیل به شکل تخصصی در حوزه‌های درمان، تامین جهیزیه، اشتغال، کودک و خانواده راه‌اندازی کرده و شاهد فعالیت آنها هستیم.

ستاری به فعالیت این سازمان در حوزه اشتغال اشاره و اظهار کرد: سهمیه ما در سالجاری ایجاد اشتغال برای 700 نفر است که تاکنون برای 500 نفر اشتغال ایجاد شده که در ایجاد شغل مورد نظر 8 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: افرادی که معلولی را بکار گیرد تا 5 سال 23 درصد حق بیمه این افراد توسط بهزیستی پرداخت شده و نیمی از حقوق آنها به عنوان کارانه جبرانی به واحدهای کارآفرین پرداخت خواهد شد و در کنار آن صاحبان این واحدها از تسهیلات با نرخ سود 4 درصد بهره‌مند می‌شوند.

مریض معلول

وی همچنین فعالیت انجام شده در حوزه مسکن را نیز یادآور شد و گفت: در بخش مسکن نیز 148 واحد در سال گذشته تحویل مددجویان و معلولان شده و در سالجاری نیز 43 واحد مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی تحویل شده و 300 واحد در شرف تکمیل و بهره‌برداری است که تا پایان امسال شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

بهزاد ستاری مجموع مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردم به ویژه خیرین را به بهزیستی استان اردبیل 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: 185 میلیون تومان جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش این سازمان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ثبت 500 خیر در سامانه خیرین بهزیستی کشور از استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: 834 نفر نیز داوطلب همکاری و مشارکت با این سازمان هستند.

مریض معلول

وی در پایان به رتبه اول بهزیستی استان در ارزیابی شاخص‌های عمومی و تخصصی جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و افزود: 189 فعالیت در سازمان بهزیستی انجام می‌شود که 650 موسسه با این سازمان همکاری نزدیکی را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.