https://didshahr.ir/17783

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: طرح ملی “برق امید” با هدف مدیریت مصرف در مناطق مختلف این استان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

حسین قدیمی

حسین قدیمی افزود: درراستای اجرای این طرح ملی در استان اردبیل مشترکان خانگی به سه دسته پرمصرف، خوش مصرف و کم مصرف تقسیم بندی شده و کم مصرف‌ها از پرداخت ۱۰۰در صد قبوض برق معاف خواهند شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد مشترکین در این استان خانگی هستند و هدف از اجرای طرح ملی برق امید این است که مشترکین پر مصرف به مشترکین خوش مصرف ملحق شوند.
وی افزود: با انجام برخی اقدامات و برنامه های آموزشی و ترویجی اصلاح الگوی مصرف برق در این استان و نیز بهینه سازی مصرف، به طور یقین مصرف برق ۱۰درصد کاهش پیدا می‌کند که می توانیم این ۱۰درصد را به بخش تولید و کار اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک از طریق تلفن به تمامی مشترکین خانگی اعلام خواهد شد که در کدام گروه مصرف قرار دارند تا اقدامات لازم را برای استفاده از مزایا، منافع و پاداش این طرح انجام دهند.

قدیمی با بیان اینکه امیدواریم با اجرای این طرح مصرف برق ۲ گروه خوش مصرف و پرمصرف کاهش یابد، اظهار داشت: این طرح فرصت مناسبی برای همه مشترکان است که مصرفشان را کم کرده و از تخفیف ۱۰۰درصدی بهای برق برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: گروه پرمصرف بدون اینکه سطح رفاه زندگیشان پایین آید با انجام اقدامات بسیار ساده مانند استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌توانند مقداری از برق مصرفی خود را تامین کرده و به گروه کم‌مصرف تبدیل شده و از مزایای این طرح برخوردار باشند.

وی اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف، فرهنگ سازی، حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی و شکل‌گیری روند پایدار تامین برق را از جمله مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: مصرف نکردن و کاهش رفاه جامعه از اهداف این طرح نیست بلکه هدف صحیح مصرف کردن و کاربرد منطقی و خردمندانه از انرژی برق توسط مشترکین است.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار کرد: از مجموع ۴۶۲ هزار مشترک خانگی برق در استان اردبیل ۳۵ درصد در گروه کم مصرف‌ها بوده و مشمول دریافت پاداش تخفیف از دولت خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.