https://didshahr.ir/1836

استاندار اردبیل با توجه به عدم تایید بانک عامل برای پرداخت تسهیلات به نسیم نوش گفت: هیئت مدیره این کارخانه آمادگی و رغبتی برای ادامه فعالیت این مجموعه ندارد.

به گزارش دیدشهر، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع  تولید اظهار کرد: با توجه به اختلاف نظری که در هیئت مدیره تسنیم نوش به وجود آمده پرداخت تسهیلات درخواستی این کارخانه به میزان 3 میلیارد تومان مورد تصویب و تائید بانک عامل قرار نگرفته چرا که هیئت مدیره این کارخانه آمادگی و رغبتی برای ادامه فعالیت این مجموعه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که هیئت مدیره تسنیم نوش و سهامداران این کارخانه متفق‌القول تصمیمی برای ادامه فعالیت و بکارگیری نیروها نگیرند پرداخت تسهیلات امکانپذیر نخواهد بود چرا که ما با همراهی مدیران آرتاویل تایر مصمم بودیم تا این کارخانه را دوباره فعال کنیم و به همین منظور به جد کارها را پیگیری کرده و در کمتر از دو هفته این کارخانه به چرخه تولید بازگشت.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل بیان کرد: ما در فعال کردن واحدهای مشکل‌دار استان به ویژه در تامین مواد اولیه آنها با جدیت کارها را از طریق وزارت صمت پیگیر هستیم و تلاش می‌کنیم تا در کنار حل مشکل آرتاویل تایر مشکل تسنیم نوش، محراب بهشت و الکترونیکی کهنی را نیز حل کرده و زمینه رونق مجدد این واحدها را فراهم کنیم.

کارخانه

بهنامجو افزود: با توجه به مشکلات ارزی که شرکت الکترونیکی کهنی داشت ما از طریق بانک مرکزی و سایر نهادهای دولتی سعی کردیم تا به نوعی مشکل ایجاد شده را در این شرایط تحریم قطعات الکترونیکی برطرف کرده و به فعال بودن این کارخانه در تولید قطعات شرکت‌های خودروسازی به نوعی کمک کنیم.

وی گفت: ما اجازه نخواهیم داد تا برخی مشکلات مقطعی و قابل حل واحدهای تولیدی ما را از پای درآورند بلکه در قالب جلسات منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مشکلات به وجود آمده را با سعه صدر تحمل و صبوری صاحبان واحدهای تولیدی و همراهی بانک‌ها برطرف کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: در این شرایط تحریم و سخت اقتصادی آنچه که برای ما اولویت اول محسوب می‌شود تزریق تسهیلات سرمایه در گردش با هدف تامین مواد اولیه و حفظ نیروهای کار موجود و حتی افزایش فازهای تکمیلی واحدهای تولیدی است که این امر می‌تواند به تحقق اشتغال 20 هزار نفری در استان تا پایان سال کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.