https://didshahr.ir/2115

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تولید 12 هزار تن وش پنبه در مغان گفت: ما با ترغیب و تشویق کشاورزان سعی کردیم تا تولید پنبه را در منطقه مغان افزایش دهیم که این روند افزایشی در دو سال اخیر محسوس بوده است.

به گزارش دیدشهر، احمد شهریار گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان فصل برداشت 12 هزار تن وش پنبه در مغان تولید و استحصال شود.

وی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 500 هکتار از اراضی مغان اعم از پارس‌آباد و بیله‌سوار به زیر کشت پنبه رفته تا در تولید این محصول استراتژیک و صنعتی زارعین تلاش مضاعفی را انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به ویژگی‌های کشت پنبه متناسب با شرایط اقلیمی منطقه و مصرف آب کم اشاره کرد و گفت: ما با ارائه ارقام متنوع و الگوی کشت مناسب سعی داریم تا کشاورزان منطقه را ترغیب و تشویق به کشت پنبه کنیم.

برداشت پنبه

شهریار افزود: در حالی که 28 درصد کشت منطقه مغان به پنبه اختصاص یافته ما از کشاورزان در خرید ماشین‌آلات جدید به ویژه وش چین و کمباین برداشت وش حمایت می‌کنیم و سعی‌مان بر این است تا با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت متقاضیان را در این زمینه کمک و همراهی کنیم.

وی به تامین نهاده‌های کشاورزی و حضور کارشناسان در کمک به زارعین برای کشت مناسب پنبه در منطقه اشاره و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم هر سال سعی داریم 20 تا 40 درصد کشت پنبه را در مغان گسترش داده و به احیای کشت و داشت این محصول کمک کنیم.

کارخانه پنبه

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعال شدن 5 کارخانه پنبه پاک‌کنی در منطقه و فعالیت فصلی آنها خبر داد و اظهار کرد: در سال‌های آینده تلاش می‌کنیم تا کارخانه‌های بیشتری را متناسب با افزایش تولید محصول پنبه فعال کنیم.

شهریار مهمترین بازار فروش این محصول را کارخانه‌های استان اردبیل به ویژه سبلان پارچه و ابریشم پارچه اعلام کرد و گفت: عقد قرارداد خرید این محصول توسط صاحبان این کارخانه انجام شده و کشاورزان محصول خود را به قیمت مناسب به فروش خواهند رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.