https://didshahr.ir/21355

تانزانیا کشوری در شرق آفریقاست.

به گزارش دیدشهر، تانزانیا گرچه مدت‌ها تحت استعمار آلمان و انگلیس بوده اما هنوز هم سنت‌های مخصوص‌به‌خودش را دارد.

ازجمله جشنواره «مواکا کوگوا» که در این مراسم، مردان به نشانه پایان تمام سوءتفاهم‌ها و تلخی‌ها با چوب درخت موز به نبرد با یکدیگر می‌روند و در پایان چوب‌ها را به‌مناسبت شروع سال جدید می‌سوزانند.

در انتهای جشنواره، سواحل برای برپایی یک ضیافت بزرگ نورافشانی می‌شوند و مردم در تمام طول شب به پایکوبی و شادی می‌پردازند.

«پنج بزرگ» از محبوب‌ترین پارک‌های ملی تانزانیاست و زندگی طبیعی شیرها، فیل‌ها، کرگدن‌ها و بوفالوها در جنگل‌های بکر این منطقه، پنج بزرگ را از دیگر پارک‌های حیات‌وحش دنیا متمایز می‌کند.

«چانگو» هم که به جزیره زندان شهرت دارد، میزبان تعداد زیادی لاک‌پشت‌های‌ غول‌پیکر «آلدابرا» است. این جزیره پس از شیوع بیماری وبا در مناطق مجاور در قرن 19 به منطقه‌ای حفاظت‌شده برای این‌گونه حیوانات نایاب تبدیل شد.

یکی از زیباترین نقطه‌های تانزانیا، شهر «باگامویا» است؛ جایی که حدود پنج قرن پیش تعدادی از تاجران شیرازی به آن کوچ کردند و خانه‌سازی، حفرچاه و زبان را به بومی‌ها آموزش دادند.

شاید برای‌تان جالب باشد که یکی از دیدنی‌های باگامویا قبرستان ایرانیان است.

غذا نقش مهمی در فرهنگ آفریقایی‌ها دارد. «نیاما چوما» در زبان سواحیلی به‌معنای «گوشت کبابی» بوده و دستور پخت آن از نسل‌ها پیش به نوادگان امروزی در تانزانیا رسیده‌است.

تانزانیا هرساله بزرگ‌ترین منقل را به‌منظور احترام به این دستور غذایی برپا می‌کند.

پوشش مردم این منطقه به‌ویژه زنان در تانزانیا منحصربه‌فرد است. آن‌ها معمولا «کانگا» می‌پوشند که به‌معنی «مرغ شاخدار» است چراکه طرح‌های سنتی‌اش به بال و پر مرغ شاخدار شبیه است. در طراحی‌های کانگا معمولا از یک ضرب‌المثل یا معما استفاده می‌شود.

منابع: eavar، traveltriangle

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.