https://didshahr.ir/21389

بعد از چند ماه از انتشار ویروس کرونا، از روز گذشته موزه های استان اردبیل باز شدند.

موزه مردم شناسی

به گزارش دیدشهر، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با توجه به مساعد شدن شرایط از لحاظ شیوع ویروس کرونا موزه‌های این استان بازگشایی شد.

نادر فلامی در این زمینه اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان اردبیل از لحاظ شیوع بیماری کووید- ۱۹ بهبود نسبی یافته و به وضعیت زرد رسیده است، با دریافت مجوزهای لازم تمامی موزه‌ها بازگشایی شده است.

وی افزود: علاوه بر موزه‌هایی قبلی استان، تعدادی موزه جدید نیز در اردبیل راه‌اندازی شده بود که آنها نیز از امروز بازگشایی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت ۸ تا ۱۷ از آنها بازدید کنند.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل بیان کرد: راه‌اندازی هفت بخش در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین شامل بخش کتیبه، سکه، اسناد خطی، سفالی لعاب‌دار، ظروف سفالین، عکس‌های تاریخی و فرش از جمله موزه‌هایی است که آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی یادآور شد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در راستای حفظ سلامت شهروندان و گردشگران از سال ۹۸ همه موزه‌های استان اردبیل تعطیل شده و در این مدت تنها در ۲ بازه زمانی کوتاه با توجه به بهبود شدن وضعیت کرونایی بازگشایی شده بود.

در حال حاضر ۱۵ باب موزه در استان اردبیل وجود دارد که ۹ مورد از آنها زیر پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و پنج مورد هم وابسته به ارگان‌ها و نهادهای دیگر است که از این میان یک باب واقع در شهرستان مشگین‌شهر به بخش خصوصی تعلق دارد.

موزه مردم شناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.