https://didshahr.ir/21482

گردشگری تایلند امروز یکی از الگوهای کشورهای با هدف درآمد پایدار است.

تایلند thailand

گردشگری تایلند

نام تایلند از کجا آمده است؟

به گزارش دیدشهر، نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land و به معنای «سرزمین مردمان آزاد» یا همان «قوم تایی» است.

آیوتایا، خوتای و تونبوری از نام‌های قدیمی این کشور تا پیش از سال 1800 میلادی بوده‌اند اما این کشور بودایی که شاهراه مذهب، فرهنگ و مهاجرت آسیای جنوب شرقی بوده، صدها سال با نام سیام شناخته می‌شده است. سیام در زبان این کشور به معنای قهوه‌ای یا تاریک است.

تغییر نام سیام (Siam) به تایلند (Thailand) به تازگی انجام نشده است. این اقدام در سال ۱۹۳۹ به دست پادشاه آن زمان این کشور صورت گرفت.

علت این نام گذاری به قرن‌ها پیش برمی‌گردد که مردمی از جنوب چین به تدریج به سوخوتای (تایلند کنونی) مهاجرت کردند و به تدریج در مناطق حاصل‌خیز کناره رودی در جنوب چین ساکن شدند.

شاید علت دیگر چنین نام گذاری این باشد که تایلند تنها کشوری در جنوب شرق آسیاست که هرگز تحت استعمار کشوری قرار نگرفته است. از این رو توانسته است فرهنگ منحصربه‌فرد و میراث فرهنگی بکر خود را حفظ کند و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند.

تایلند موفق در حوزه گردشگری

بر حسب آمار تایلند یکی از موفق‌ترین کشورهای آسیایی و حتی جهان در زمینه توریسم است.

این کشور با هزنیه های کم در مقایسه با سایر کشورهای دیگر مقصد بسیاری از گردشگران شده است.

در کنار این قابلیت ها، گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می ‏دانند که تایلند چه کشور جذاب و با شکوهی است.

منابع طبیعی، جاذبه‌های متنوع گردشگری، تاریخ غنی و فرهنگ جذاب و میهمان‌نواز مردمان آن، باعث شده است که امروزه گردشگری یکی از ستون‌های اقتصاد تایلند باشد.

گردشگری سلامت یکی از اهداف اصلی تایلند

این کشور با برگزاری انواع همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها، اکوتوریسم، گردشگری گلف، گردشگری بازنشستگی، گردشگری ماه‌عسل، گردشگری کشتی های تفریحی و مذهبی می‌پردازد تا بتواند نیازهای گردشگران خود را بهتر تامین کند اما در این در این میان بیشترین سرمایه گذاری و سود از طریق گردشگری سلامت عاید این کشور می شود.

تایلند یکی از رهبران گردشگری پزشکی و یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین کشورها در عرصه گردشگری پزشکی درون‌مرزی است. سازمان گردشگری تایلند ادعا می‌کند این کشور سالانه ۱تا ۵/ ۱ میلیون گردشگر پزشکی را جذب می‌کند و از یک سهم ۳۸ درصدی در بازار گردشگری پزشکی جهان برخوردار است.

سازمان گردشگری تایلند، توسعه گردشگری پزشکی کشور را تا جایی که تبدیل به یکی از استراتژی‌های عمده گردشگری تایلند شود هدف قرار داده است.

این سازمان از یک نهاد منفعل به نهادی فعال و تاثیرگذار تبدیل شده و مستقیما برای هدف قرار دادن گردشگرانی از چین، روسیه و خاورمیانه فعالیت می‌کند.

تایلند thailand

گردشگری استان اردبیل 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.