https://didshahr.ir/21528

به تازگی «خوراک بندری» جنوب ایران به رستوران‌های جهان معرفی شده است.

سوسیس بندری

نویسنده: مهدیس مرادیان 

به گزارش دیدشهر، نیویورک تایمز یکی از مطرح‌ترین روزنامه‌های آمریکاست که روزانه به‌طور همزمان در ایالات متحده آمریکا و در دیگر نقاط جهان چاپ و منتشر می‌شود و اخبار مربوط به ورزش، فرهنگ، کتاب و … را پوشش می‌دهد.

یکی از اهداف این نشریه معرفی رسپی‌‌های متناسب با هر فصل، مناسبت ها و سرآشپزها و ماجراجویان دغدغه مند برای غذاست.

اتفاق جالبی که طی چند روز گذشته افتاد معرفی خوراک بندری در ستون غذای این روزنامه بود.

آن‌ طور که پیداست سوسیس بندری متعلق به مناطق جنوبی است.

«بندری» غذایی نیمه‌فوری محسوب می‌شود و مواد تشکیل‌دهنده آن ساده و در دسترس است و باید تند، داغ و همراه نان ساندویچی، سس تند و سالاد سرو شود.

ما هم به بهانه این معرفی جالب سراغ دستور پخت و جذابیت های این غذای خوشمزه رفتیم :

غذا رسانه‌ای خوش طعم برای معرفی!

از گذشته تاکنون غذا در انتقال و معرفی فرهنگ در جامعه بین الملل نقش دارد. طعم‌ها با توجه به اقلیم و نوع آب و هوا روی مردم تاثیر مستقیم دارد. ما با خوردن غذای دیگر ملیت ها یک برش سطحی از فرهنگ رفتارها از بطن جامعه را درک می‌کنیم. مصرف غذا امروزه تنها برای رفع گرسنگی نیست و آن قدر مهم تلقی می‌شود که رشته‌ای دانشگاهی با عنوان تزیین غذا در دانشگاه تدریس می‌شود.

خوراک بندری غذایی با قدمت 50 ساله!

بندری غذایی کم خرج، دانشجویی، لذیذ و خوش عطر است و آن‌قدر طرفدار دارد که در سلف‌های دانشگاه سهم بیشترین سفارش را به خود اختصاص داده ‌است و ساندویچ‌فروشی های 50 ساله را آن‌ طور که خودشان می‌گویند به‌خاطر ادویه مخصوص یا نوع طبخ متفاوت معروف کرده ‌است.

اگر این احتمال را که طعم این غذای فوری برای خارجی ها هم جذاب است در نظر بگیریم چند نفر تجربه ‌شخصی‌شان را در اضافه کردن ادویه جات و مواد جدید یا استفاده از نوع خاصی از سوسیس و نان زیر این پست معرفی نوشته‌اند. البته این روزنامه معتبر دستور پختی دقیق و با جزئیات فراوان برای این غذای محبوب و ساده معرفی کرده است.

نویسنده نیویورک تایمز در توصیف سوسیس بندری در پیج اینستاگرامی چنین نوشته است: غذایی خیابانی و خوشمزه که ریشه در بندرهای جنوب ایران دارد! شیوه آماده‌سازی سوسیس بندری کلاسیک ترکیبی است از سوسیس خوش‌عطر که با پیاز داغ و سس گوجه فراوان تفت داده شده به علاوه چند نوع ادویه داغ و تند!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.