https://didshahr.ir/22528

وقتی به این مزرعه کادیلاک مکزیک می روی گویی در این مزرعه‌ به‌جای گل و گیاه، خودرو‌های کادیلاک کاشته شده‌ است.

در 16 کیلومتری شهر «آماریلو»ی مکزیک و در کنار بزرگراهی، ردیف خودرو‌های رنگارنگی دیده می‌شود که از سر در خاک فرو رفته‌اند.

این خودروها با نقاشی‌های رنگارنگ روی بدنه‌شان فضایی عجیب خلق کرده‌اند و ذهن رهگذران کنجکاو را تحریک می‌کنند.

کادیلاک‌ها چرا در زمین کاشته شده‌اند؟ این مزرعه درواقع یک اثر هنری و یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که با هدف اشاره به تحولات صنعت ماشین‌سازی به‌ویژه خودروی کادیلاک خلق شده‌ و تعدادی از مشهورترین مدل‌های کادیلاک را در خاک فرو برده ‌است. این مزرعه را سال ۱۹۷۴ سه هنرمند اهل «سن‌فرانسیسکو» ایجاد کردند.

آن‌ها ابتدا ۱۰ خودروی کادیلاک را در فاصله‌های منظم، مورب و تا نیمه در دل خاک فرو کردند. بعد از آن یکی از کارهایی که هنرمندان در بازدید از این مزرعه انجام می‌دهند این است که همگی با اسپری رنگ بر روی این خودروها طرح‌هایی گرافیتی می‌کشند یا چیزی می‌نویسند.

این کار در طول سال‌ها به‌حدی تکرار شده ‌است که امروزه این خودروها رنگ اصلی خودشان را از دست داده و به خودروهایی رنگارنگ و زیبا تبدیل شده‌اند.

شهرت مزرعه کادیلاک تا حدی است که در موزیک‌ویدئوی چند آهنگ شناخته‌شده تصاویری از آن دیده می‌شود و بسیاری از گروه‌های موسیقی برای اجرا و ضبط آهنگ‌های‌شان از این مزرعه استفاده می‌کنند.

در انیمیشن مشهور «اتومبیل‌ها» محصول کمپانی پیکسار هم در صحنه‌ای این مزرعه کادیلاک نشان داده می‌شود.

منبع: therout-66.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.