https://didshahr.ir/2348

یونس ژاله با اشاره به عدم بازدهی چند ساله کشت وصنعت گفت: از بدو تاسیس این شرکت هیچ گونه سرمایه گذاری موثری در آن صورت نگرفته است و اولویت ما ایجاد اشتغال برای جوانان آن منطقه خواهد بود.

به گزارش دیدشهر، صاحب جدید کشت و صنعت مغان در جمع خبرنگاران شهرستان پارس آباد مغان با اعلام آماده گی برای توسعه کشت و صنعت مغان افزود: طبق گفته استاندار اردبیل ۸ هزار نیروی جوان بیکار تحصیلکرده در منطقه ساکن است که اولویت ما ایجاد اشتغال برای این جوانان خواهد بود.

وی با بیان اینکه نگاه ما از دیرباز به خطه مغان نگاه مثبتی بود، اظهار کرد: این شهرستان یکی از مناطق زیبای آذربایجان است که پتانسیل های زیادی در دل آن نهفته و ما تلاش خواهیم کرد با کمک اهالی این شهرستان در دیدگاه ما منطقه موثر واقع شویم.

ژاله  با اشاره به اینکه از بدو تاسیس این شرکت هیچ گونه سرمایه گذاری موثری در آن صورت نگرفته است، گفت: شرکت مغان در مجموع ۹۰ هزار هکتار زمین دارد که از بدو تاسیس تاکنون هیچ سرمایه گذاری در این شرکت صورت نگرفته و بیشتر تجهیزات این شرکت حال حاضر فرسوده است.

مالک جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نحوه خرید این شرکت را خاطرنشان کرد و افزود: بنا به پیشنهادی که به ما شد چون تخصص ما در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی است بدنبال خرید این شرکت شدیم و پس از پرداخت هزار میلیارد ریال و ارائه چک سه هزار و پانصد و شصت میلیارد ریالی شرکت مغان را خریداری کردیم.

وی با اشاره به برخی شائبه‌ها در خصوص تعدیل نیروهای این شرکت تصریح کرد: هیچ پرسنلی از شرکت مغان اخراج نخواهد شد مگر اینکه مرتکب تخلف شود. علاقه من این است که در منطقه آذربایجان سرمایه گذاری کرده و ایجاد اشتغال کنم .بنابراین تمام تلاش خود را جهت توسعه این منطقه به کار خواهم بست.

یونس ژاله در ادامه یادآور شد: اگر دولت توانایی اداره شرکت مغان را داشت باید در ۴۰ سال گذشته آن را انجام می داد مستندات نشان می‌دهد شرکت مغان در چهل سال گذشته بازدهی نداشته و هر سال بالای ۱۵ میلیارد زیان دهی داشته است.

ژاله همچنین افزود : ما با معتمدین عشایرواعضای شورای روستاهای داخل محدوده‌ای شرکت مغان دیدار و دغدغه‌های آنان را مورد بررسی قرار دادیم و از حق و حقوق این عشایر که همیشه تاریخ ساز بوده اند دفاع خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.