https://didshahr.ir/24050

شما با دانستن نکات نگهداری آبغوره قادر خواهید بود که آن را تا مدت زمان بیشتری حفظ کنید.

آبغوره یکی از مهم ترین چاشنی ها برای ایرانیان است که به طور پیوسته از آن استفاده می کنند. با توجه به طعم ترشی که در آبغوره وجود دارد، بسیاری از افراد دوست دارند که از آن برای غذاهای مختلف استفاده کنید. در صورتی که بتوانید آبغوره را به صورت خانگی تهیه کنید، به طور قطع نتایج فوق العاده ای برای شما خواهد داشت.  بر همین اساس به شما توصیه می کنیم که حتما آموزش تهیه آبغوره خانگی را ببینید.

مواد و وسایل لازم برای تهیه آبغوره خانگی

در صورتی که شما می خواهید آبغوره خانگی تهیه کنید، باید تمامی مواد لازم برای این کار را فراهم کنید. به طور قطع انتخاب غوره مناسب مهم ترین کاری است که شما باید در این راستا انجام دهید. نارس بودن غوره نکته بسیار مهمی است که نباید از کنار آن به آسانی گذشت. در صورتی که زمان برداشت غوره گذشته باشد، ممکن است که آبغوره شما ترشی خوبی نداشته باشد. به  همین علت حتما برای انتخاب غوره دقت عمل بسیار بالایی داشته باشید تا از این لحاظ برای شما مشکلی به وجود نیاید.

برای تهیه این محصول حتما باید نمک کافی را هم به آبغوره اضافه کنید تا مزه بهتری پیدا کند. در این بین استفاده از یک دستگاه آبغوره گیری اهمیت پیدا می کند. چنانچه شما می خواهید آبغوره گیری را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، حتما باید از یک دستگاه عالی برای این کار استفاده کنید. خوشبختانه امروزه دستگاه های مجهزی وجود دارند که که کار آبگوره گیری را در سریع ترین زمان انجام می دهند. به همین علت شما می توانید که از این شرایط بی نظیر به سود خود بهره ببرید.

مراحل تهیه آبغوره در خانه

برای اینکه بتوانید آبغوره گیری را در خانه انجام دهید، حتما باید شرایط لازم را برای آن آماده کنید. برای این کار در قدم اول باید غوره ها را از خوشه جدا کنید. دانه دانه کردن غوره ها باید با صبر و حوصله انجام شود تا بهترین نتیجه ممکن برای شما به دست آید. بعد از این مرحله نوبت به شستشوی غوره ها می رسد که باید به دقت هر چه تمام انجام شود. بعد از این کار غوره ها را در داخل یک صافی تمیز بریزید تا آب ناشی از شستشو خارج شود. حال آبغوره ها آماده هستند و می توانید آن ها را در داخل دستگاه آبغوره گیری بریزید.

خوشبختانه دستگاه های بسیار خوبی در ویترین نت وجود دارد که می توانید برای خرید آن ها اقدام کنید. بعد از اینکه آبغوره خانگی را از دستگاه گرفتید، مقدار نمک لازم را نیز به اضافه کنید. حال آبغوره شما آماده است و می توانید آن ها را در داخل ظروف ویژه ای که برای این کار تدارک دیده اید قرار دهید. همانطور که می بینید مراحل انجام این کار بسیار ساده است و با کمی تلاش می توانید آبغوره خانگی تهیه کنید و از آن در غذاهای خود استفاده کنید.

انتخاب ظرف مناسب برای نگهداری آبغوره

بعد از اینکه شما آبغوره گیری را به اتمام رساندید، حتما باید ظرف های مناسب را برای آن انتخاب کنید. یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن دقت کنید بهداشتی بودن ظروف است. از آنجایی که نگهداری غوره برای بازه زمانی طولانی باید انجام شود، حتما از ظروف سربسته ضدعفونی شده استفاده کنید. راه های مختلفی برای ضد عفونی کردن ظروف وجود دارد که شما می توانید از هر کدام آن ها به صورت جداگانه استفاده کنید. یکی از این راه ها قرار دادن شیشه مورد نظر در داخل آبجوش است.

دمای بالا سبب می  شود تا تمامی عوامل میکروبی به صورت کامل از بین بروند و آبغوره سالم باقی بماند. همچنین می توان شیشه را در داخل فر قرار داد. البته  در این حالت نباید دمای فر بیش از حد زیاد باشد زیرا منجر به شکستگی ظرف می شود. در صورتی که در خانه مایکرویو دارید، می توانید که شیشه ها را به مدت دو دقیقه در داخل با درجه بالا قرار دهید. تمامی این اقدامات منجر به این می شود که ضدعفونی کردن ظروف به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد و آبغوره سالم‌تری داشته باشید.

موارد مهم در گرفتن آبغوره و نگهداری از آن

در صورتی که می خواهید آبغوره گیری را به بهترین نحو انجام دهید، باید موارد مختلفی را رعایت کنید که هر کدام از آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. شما با استفاده از چند تکنیک ساده  می توانید مدت زمان نگهداری آبغوره را بالا ببرید. برای این کار آبغوره را بر روی حرارت قرار دهید و آن را همراه با نمک بجوشانید. در این حالت مقداری کف بر روی آن شکل می گیرد که باید آن را به صورت مرتب بگیرید. شعله گاز شما باید کم باشد تا این فرایند در طول ۱۵ دقیقه به اتمام برسد.

در نهایت بعد از خنک شد می توانید آبغوره را به ظرف اصلی بریزید. حتما دم غوره ها از قبل گرفته شود زیرا وجود آن باعث می شود که طعم آبغوره گس شود. به غیر از این موارد، حتما در انتخاب دستگاه آبغوره گیری نیز دقت بالایی داشته باشید. دستگاه باکیفیت بیشترین بازدهی ممکن را دارد و آب غوره را تا حدی که امکان دارد استخراج می کند. به همین علت به شما توصیه می کنیم که حتما در انتخاب دستگاه دقیق باشید. حتی شما با استفاده از دستگاه آبلیمو گیری خانگی نیز می توانید آب لیمو تازه را برای خود داشته باشید.

فروش دستگاه غوره گیری در ویترین نت

برای اینکه بتوانید بهترین غوره خانگی را برای خود تهیه کنید، بهتر است که از یک دستگاه آبغوره گیری باکیفیت بهره ببرید. خوشبختانه بازار آنلاین vitrinnet انواع مختلفی از این دستگاه ها را به شما عرضه می کند که می توانید با توجه به نیاز خود برای خرید آن ها اقدام کنید. بررسی ها نشان می دهد که محصولات سایت ویترین نت از  نظر قیمت و کیفیت در بهترین سطح ممکن قرار دارند پس از این فرصت عالی به سود خود بهره ببرید و به چیزی که می خواهید دست پیدا کنید.

    https://didshahr.ir/24050

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.