https://didshahr.ir/2411

نائب رئیس شورای شهر اردبیل با ابراز خرسندی از توسعه آبیاری مکانیزه گفت: استفاده از روش‌های آبیاری مدرن و مکانیزه به کاهش نیروی کارگری، کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری منجر شده و هزینه توسعه و نگهداری بوستان‌ها و پارک‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

به گزارش دیدشهر، حبیب فتحی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما در قالب تفاهمنامه مشترک با دانشگاه‌های استان اردبیل و حتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌توانیم در قالب طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه توسعه و نگهداری فضای سبز به شکل موفق عمل کنیم.

وی بهره‌گیری از توان مهندسان بخش کشاورزی را در توسعه فضای سبز به ویژه افزایش گلخانه‌ها در شهر اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما به راحتی می‌توانیم سه گلخانه موجود را افزایش دهیم تا تولیدات این گلخانه‌ها افزایش یافته و به نوعی مردم را با گل و درخت و درختچه و فضای سبز آشتی دهیم.

فضای سبز

نائب رئیس شورای شهر اردبیل با ابراز خرسندی از توسعه آبیاری مکانیزه در برخی از پارک‌ها و فضاهای سبز ایجاد شده در سطح شهر اردبیل تصریح کرد: استفاده از روش‌های آبیاری مدرن و مکانیزه به کاهش نیروی کارگری، کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری منجر شده و هزینه توسعه و نگهداری بوستان‌ها و پارک‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

فتحی خواستار توسعه بام و تراس سبز در واحدهای آپارتمانی و بلندمرتبه‌سازی شد و افزود: ما در صدور پایان‌کار برای واحدها می‌توانیم کنترل ۲۰ درصد ایجاد و توسعه فضای سبز را مدنظر و ملاک کار قرار داده و از شهروندان بخواهیم تا به این موضوع توجهی جدی داشته باشند.

فضای سبز-گل کاری

وی به فضای باز در منطقه میراشرف و ضرورت احداث بوستان و پارک محلی را در این منطقه در یک فضای ۵ هکتاری خواسته و مطالبه اهالی برشمرد و گفت: ما برای افزایش نشاط شهروندان به ویژه پاسخگوئی به حضور کودکان در پارک ضرورت دارد تا احداث این فضای سبز را در سال آینده جزو برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌های خودمان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.