https://didshahr.ir/24411

معرفی دستگیره های مناسب کشو و کابینت

کشو کابینت و کمد یکی از قسمت هایی است که برای انتخاب دستگیره جهت نصب به روی آن همواره افراد دچار شک و تردید می‌شوند، سوال هایی که برای این افراد پیش می آید این است که آیا دستگیره بلند نصب کنبم یا دستگیره کوتاه، دستگیره تک پیچ مناسب است یا دستگیره های دو پیچ؟ برای انتخاب دستگیره مناسب باید چندین نکته را در نظر گرفت توجه به سلیقه مصرف کننده اهمیت بسیاری دارد بنابراین قبل از هر چیزی سلیقه و علایق خود را در انتخاب و خرید دستگیره در نظر بگیرید سپس با توجه به نکات گفته شده در ادامه این نوشته می‌توانید با شناخت انواع مدل های دستگیره کمد یو کابینتی اقدام به انتخاب دستگیره کشو نمایید پس با ما در ادامه همراه باشید.

دستگیره کشو دراور و کمد

انواع دستگیره کشو و کابینت

دستگیره های کمدی و کشویی از لحاظ سبک طراحی به 3 مدل دستگیره کلاسیک، دستگیره های مدرن و دستگیره های مخفی و لبه ای تقسیم می‌شوند، دستگیره های سبک مدرن شامل انواع دستگیره های تک پیچ و دو پیچ طرح دار که دارای نقش و نگار های زیبا به روی آن ها است، و برای سبک های طراحی کلاسیک و نئوکلاسیک مناسب است. دستگیره های سبک مدرن نیز شامل مدل های دستگیره خطی و ساده در کنار دستگیره های تک پیچ ساده و تی بار که برای طراحی های مدرن بسیار مناسب و کاربردی است.

انواع دستگیره کمدی

انواع دستگیره مخفی کشو

مدل های مخفی در سبک های مختلفی تولید می‌شوند از انواع دستگیره های لبه ای و تاپ ساید گرفته تا انواع دستگیره کابینت توکار به نوعی دستگیره مخفی محسوب می‌شوند، دستگیره های مخفی برای سبک های مدرن و امروزی توصیه می‌شود و در اجرای کمد های ریلی و کشویی بسیار کاربرد دارند، این دستگیره ها به دلیل فضای کمی که اشغال می‌کنند بسیار مورد توجه هستند این هم به دلیل فضای محدود در کمد های دیواری و همچنین فضای محدود محیط مورد نظر است. به صورت بهتر بخواهیم توضیح دهیم استفاده از کمد دیواری های کشویی و ریلی در فضا های کوچک بسیار رایج است و این مدل از کمد دیواری ها احتیاج به دستگیره های لبه ای و مخفی دارند.

دستگیره کابینت خطی

دستگیره های فنجانی برای کشو

دستگیره های نیم دایره و فنجانی  یکی از بهترین انتخاب ها برای کشو است هر چند مصرف این مدل از محصولات فقط برای کشو نیست و با توجه به خلاقیت خود می‌توانید در انواع درب های افقی و عمودی کمد و کابینت مورد استفاده قرار دهید. سابقه استفاده از دستگیره های فتجانی (cup-handle) در کشور های اروپایی سابقه بسیاری دارد و در کشور ما هم با توجه به افزایش درخواست برای کابینت ها و کمد های سبک نئوکلاسیک، تمایل برای استفاده از این دستگیره های نیم دایره نیز افزایش یافته است. در ابتدا محصولات برند های خارجی مانند برند های چینی، ایتالیایی و همچنین مدل های ساخت ترکیه در کشور مورد توجه بود ولی با تولید مدل های باکیفیت داخلی نیاز به محصولات خارجی کاهش یافته است. این مدل ها به عنوان دستگیره کشو دراور بسیار محبوب هستند و نحوه نصب این مدل ها بر روی کشو هم به این گونه است که میتوان از دو عدد دستگیره در کناره های کشو استفاده کرد و یا یک عدد در مرکز کشو قرار داد.

دستگیره برای کشو دراور

دستگیره انگشتی کشو

یکی از جالب ترین و اقتصادی ترین مدل های دستگیره کشو همین دستگیره توکار انگشتی هستند، این دستگیره ها به صورت توکار درون درب کشو و یا کابینت قرار می‌گیرند، در واقع محل نصب این مدل ها داخل درب ایجاد می‌شود و تقریبا هم سطح درب های کابینتی و کمدی قرار می‌گیرند. دستگیره های انگشتی در انواع مدل های مربع، گرد و مستطیل تولید می‌شوند که دارای سبک های کلاسیک که طرح هایی به روی آن ها کار شده است و مدل های ساده مدرن که دارای سطحی صاف هستند. از مزایایی این دستگیره می‌شود به این نکته که دارای قیمت بسیار مناسب و اشغال فضای کمتر اشاره کرد.

انواع دستگیره تک پیچ کشو

دستگیره های تک پیچ همان طور که نامشان پیداست از یک پیچ برای نصب به روی کابینت و کمد استفاده می‌شوند این دستگیره ها در سبک های مختلف کلاسیک و مدرن و همچنین در اندازه های کوچک و بزرگ تولید می‌شوند استفاده از این محصولات برای کشو های کابینت و کمد بسیار رایج است و زیبایی بسیاری به طراحی شما می‌بخشد. شما می توانید ترکیبی از دستگیره ها دو پیچ را در کنار مدل های تک پیچ انتخاب و ست کنید تا زیبایی کار خود را دو چندان نمایید. بسیاری از مدل های تک پیچ دارای پین هایی زیر دستگیره هستند تا از چرخیدین دستگیره هنگام استفاده مکرر جلوگیری کنند این کار از آسی رساندن به بدنه کابینت و کشو جلوگیری می کند.

دستگیره تک پیچ کشو مشکی

قیمت دستگیره کشو دراور و کمد

قیمت دستگیره و یراق آلات کابینت و کمد به طور کلی به چندین عامل بسیار تاثیر گذار بستگی دارد، چند عامل اصلی مهم را با هم بررسی می کنیم تا انتخاب بهتری در خرید دستگیره کشو داشته باشیم.

  1. جنس و متریال تولیدی
  2. روش آبکاری و پوشش دهی
  3. ابعاد و اندازه دستگیره
  4. گارانتی و خدمات پس از فروش محصول

جنس و متریال تولیدی یکی از اصلی ترین عامل تعیین قیمت محصول است. متریال هایی که برای ساخت و تولید یراق آلات کابینتی و کمدی مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل فلزات برنج، زاماک، آلومینیوم، مسوار، استیل ضد زنگ است به غیر از قلزات از سایر عناصر مانند سرامیک، چوب، سنگ، شیشه و پلاستیک نیز برای ساخت دستگیره استفاده می‌شود، فلزات زاماک و برنج نسبت به سایر گزینه ها از قیمت تمام شده بالاتری برخوردارند برای همین قیمت این محصولا نیز بیشتر است.

روش های آبکاری نیز متفاوت است و ماندگاری متفاوتی نیز دارند، آبکاری پی وی دی یکی از بهترین روش های پوشش دهی هستش که دارای مقاومت بسیار بالایی است. روش های آبکاری قورتیک و استاتیک نیز از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

وزن دستگیره تاثیر زیادی در قیمت گزاری آن دارد ممکن است دو محصول کاملا شبیه هم باشند و سایزبندی و وزن متفاوتی داشته باشند که عمر موجب اختلاف قیمت میان محصولات می‌شود.

گارانتی محصول نیز به نوعی تاثیر گزار است مدات زمان گارانتی بعضی محصولات تا چندین سال هم می رسد.

    https://didshahr.ir/24411

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.